Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Közös elektromos töltőhálózatot fejleszt négy japán autógyártó
A Toyota, a Nissan, a Honda és a Mitsubishi együttműködésében épülő hálózat kényelmesebbé teszi a japán autósok közlekedését.
Az összefogás annak felismeréséből adódott, hogy az elektromos hajtású autók használatához kapcsolódó infrastruktúra gyors kiépítéséhez támogatásra van szükség, így a japán kormány segítsége mellett a négy autógyártó is részt vállal a töltőállomások telepítési költségéből. Emellett közösen dolgoznak egy kényelmesen használható, mindenütt elérhető töltőhálózat kiépítésén, olyan vállalatokkal együtt, amelyek már eddig is kínáltak ilyen szolgáltatást, s amelyekben a négy autógyár már korábban is tulajdonrésszel bírt.
Japánban jelenleg mintegy 1.700 gyorstöltő és több mint 3.000 normál töltőpont működik, ám ez kétségtelenül kevés. Emellett a már meglévő szolgáltatások közti koordináció javítására is szükség van a jobb szolgáltatási színvonal érdekében. A kormány bejelentette, hogy környezetvédelmi célkitűzéseinek megfelelően a 2013-as pénzügyi évben 100,5 milliárd jennel (kb. 228 milliárd forinttal) támogatja a töltőlétesítmények telepítését, hogy felgyorsítsa a töltőhálózat kiépítését, ezzel segítve az alternatív energiaforrásokat használó elektromos autók szélesebb körű elterjedését.
A jelentős támogatás mellett a négy autógyártó ezentúl közösen dolgozik a töltőberendezések telepítésén. Az eddigi gyakorlat szerint az autógyárak önállóan, külön-külön jelölték ki a töltőállomások lehetséges helyszíneit. Mostantól azonban együttműködnek e téren, hiszen a töltő-infrastruktúra a közösség érdekeit szolgálja. Ráadásul a feladatot gyorsan meg kell oldaniuk, hiszen a támogatás csak korlátozott ideig áll rendelkezésre.
Napjainkban háromféle töltési mód terjedt el: az alaptöltés, amikor az autó akkumulátorát magánházak vagy lakóparkok garázsaiban töltik fel; a célállomásnál elvégzett töltés, amikor bevásárlóközpontokban vagy éttermekben töltik fel az akkumulátort a hazautazáshoz; illetve az út közben elvégzett töltés, a helyszín ekkor jellemzően egy-egy gyorsforgalmi út szervizállomása, egy út menti pihenő, benzinkút vagy kiskereskedés. A célállomásnál vagy út közben végzett töltés során – hosszabb tartózkodás esetén – megfelelő lehet a normál töltés is, a rövidebb pihenők idején pedig gyorstöltés szükséges.
A sűrűbb töltő hálózat révén jobban kihasználható a hibrid járművek elektromos üzemmódja, így jelentősen csökkenthető az üzemanyag-fogyasztásuk. A közvetlen emissziótól mentes, tiszta vezetési élményt kínáló elektromos járművek a kiterjesztett feltöltő hálózat révén sokkal hosszabb utazásokra is használhatók lennének.
A megállapodás értelmében a négy vállalat közös projektbe kezd a következő területeken:
1. Töltőberendezések telepítésének támogatása Japánban
Már készülnek a tanulmányok a normál töltők számának 8 ezerre, és a gyorstöltők számának 4 ezerre növeléséről. A normál töltők kereskedelmi létesítményekben (nagyobb bevásárlóközpontokban, önkiszolgáló üzleteknél és éttermeknél) kapnának helyet, így töltőállomásként szolgálhatnak a célállomásnál vagy út közben elvégzett töltéshez, amikor az autós hosszabb időre állítja le járművét. A gyorstöltők elhelyezésére a rövid kiállásokra használatos helyszínek (autópálya-pihenők, kisboltok és benzinkutak) jelentik az ideális helyszínt.
2. A töltőberendezések beszerelésének támogatása a felszerelési és karbantartási költség egy részének ideiglenes átvállalásával.
3. Töltő infrastruktúra kiépítése, aminek révén a részben vagy telesen elektromos hajtású járművek tulajdonosai kényelmesebben használhatják járműveiket.
Minden autógyár szerzett már tulajdonrészt olyan vállalatokban, amelyek jelenleg is kínálnak elektromos töltő szolgáltatást. E cégek együttműködésével egy sokkal praktikusabban és kényelmesebben használható töltőhálózat hozható létre. Ennek köszönhetően például az is lehetővé válna, hogy egy autós bármelyik állomáson ugyanazzal a kártyával töltse fel autójának akkumulátorát.
4. Együttműködés a kormányhivatalokkal és a helyi hatóságokkal
Az elektromos hajtású járművek ösztönzően hatnak az alternatív energiaforrásokkal kapcsolatos kezdeményezésekre. A kormány célja, hogy az ilyen autók egyre nagyobb számban jelenjenek meg az utakon, s hogy a 2020-as újautó-eladási statisztikákban a ezek értékesítése már 15-20 százalékot tegyen ki. A négy autógyártó határozott szándéka a még inkább felhasználóbarát töltő infrastruktúra kifejlesztése egy olyan társadalom kialakítása érdekében, amely a lehető legnagyobb számban használ elektromos hajtású autókat.