Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Környezetbarát üzemanyaggal hajtott hajókra vált a Volkswagen
A közlekedéssel kapcsolatos károsanyag-kibocsátás csökkentése a járművek környezetkímélőbb működése mellett az előállítás és a szállítás által okozott környezetkárosításról is szól. A Volkswagen Csoport az autók szállításának károsanyag-kibocsátását csökkenti azzal, hogy használt étolajból készült üzemanyaggal hajtott hajókat használ.
Korábban hulladékként kezelték az éttermekben és az ételiparban felhasznált olaj maradékát. Már az ebből készülő bioüzemanyag akár hajókat is hajthat, ezzel csökkentve a tengeri szállítás károsanyag-kibocsátását. Az MR1-100 nevű üzemanyag főzéskor és sütéskor keletkezett, elhasznált olajból és zsírokból áll.
A Volkswagen közleménye szerint a Volkswagen Csoport az első olyan autóipari vállalat, ami ilyen üzemanyagokkal hajtott hajókat használ autóinak szállításához. Thomas Zernechel, a Volkswagen Csoport logisztikai vezetője szerint az MR1-100 üzemanyag használata 85 százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a hagyományos üzemanyagokhoz képest.
Ezt az üzemanyagot egy holland vállalat, a GoodFuels állítja elő Rotterdamban. Az MR1-100 használatához nem szükséges a hajómotorokon módosítani. A megújuló üzemanyagok használata a hajózáskor már csak azért is fontos lehet, mert 2021-től szigorúbb szabályok vonatoznak a hajók károsanyag-kibocsátására.
Óriási szerepe van a hajóknak a világkereskedelemben
A hajózás a globálisan lebonyolított árucsere kilencven százalékáért felelős, így egy rendkívül fontos területről van szó. A Volkswagen Csoport például évente mintegy 2,8 millió autót szállít hajókon, mint írják, minden nap a tengereken van tizenegy autószállító hajójuk.
A Volkswagen Csoport célja 2050-re a karbonsemleges működés elérése, az ehhez vezető út egyik részcélja, hogy 2025-ig harminc százalékkal csökkentse a vállalatcsoport a szén-dioxid-kibocsátását.
A csoport két MR1-100 üzemanyaggal hajtott hajót helyezett üzembe, ezek egyenként 3500 autót képesek szállítani. A hajók 180 méter hosszúak, és egy-egy 14.220 kilowattos MAN motor hajtja őket. A hajók az európai tengeri szállításban vesznek részt Portugália, Hollandia és Spanyolország partjai körül.