Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kivásárolja Európából a Nikolát az Iveco
Az Iveco Csoport felvásárolja a Nikola részesedését a két vállalat európai vegyesvállalatából, ezzel az európai piacon az Iveco egyedüliként forgalmazhatja a Nikola által fejlesztett járműveket, míg a Nikola az amerikai piacra koncentrál majd.
Ahogyan az Iveco Csoport a közleményében fogalmaz, a Nikola és az Iveco kapcsolata egy új fázisba lépett. A két vállalat 2019 óta dolgozott közösen az akkumulátoros elektromos és a hidrogén üzemanyagcellás haszongépjárművek európai piacra való fejlesztésén. A siker sem maradt el, hiszen az idei évben legördülhetnek az első sorozatgyártású járművek az ulmi gyártósorokról.
Azzal, hogy az Iveco kizárólagos tulajdonosa lett a két cég európai vegyesvállalatának, lényegében az történik, hogy az Iveco Csoport az európai, a Nikola pedig az amerikai piacra fog fókuszálni. Az Iveco minden további nélkül használhatja a Nikola eddigi fejlesztéseit az ulmi üzemben, a Nikola pedig továbbra is megkapja az Iveco S-Way teherautók alapját az amerikai járművekhez. Az üzlet költsége mintegy 35 millió dollár.
Az akvizíció ellenére a két vállalat továbbra is együttműködik – a Nikola lesz az első generációs eAxle szellemi társtulajdonosa. Az eAxle az Iveco Csoporton belül, közösen került kifejlesztésre.
Nehéz időszakon túl
Mint ismert, a Nikola az elmúlt években igen sűrű időszakot élt túl. Miután kiderült, hogy a hidrogénes teherautójuk prototípusáról készült videón a jármű csak egy lejtőn gurult, és nem önerőből mozgott, óriási botrány robbant ki, amibe a cég alapítója, és korábbi vezérigazgatója, Trevor Milton bele is bukott.
Ezt követően előbb Mark Russel, majd az Opel korábbi vezetője, Michael Lohscheller került a cég élére. A Nikola 2022-ben sem tudta elérni korábbi céljait, azonban a vállalatvezetők nyilatkozatai alapján 2023-ra talán egyenesbe kerül.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!