Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kivár az akkucellák gyártásával a BMW
A BMW egyes versenytársainál óvatosabban áll az elektromos átmenethez. Ezt mutatja az is, hogy a vállalat nem fogja felfuttatni a házon belüli akkumulátorcella-gyártást addig, amíg a technológia nem fejlődött tovább.
A BMW-nek jelenleg többek között a kínai CATL, a Samsung és a Northvolt szállít akkumulátorcellákat, közben pedig saját pilot akkumulátorgyárát is építi.
„A következő néhány évre nagyon jól bebiztosítottuk igényeinket a meglévő partnereinkkel” – mondta el Nicolas Peter, a BMW pénzügyi vezetője a Reuters-nek, hozzátéve, hogy nem fognak sietni a saját akkumulátorcella-gyártás beindításával.
„Még nem vagyunk azon a ponton, hogy meg tudjuk mondani, mely technológia fog velünk maradni a következő 10-15 évben” – fogalmazott. „Ezért fontos az akkumulátorcella-fejlesztésbe sok erőforrást befektetni globális partnereinkkel.”
A VW és a Daimler nem várnak
A BMW-jétől eltérő megközelítést alkalmaz a másik kettő nagy német autógyártó, a Daimler és a Volkswagen. Mindketten résztulajdonosai cellagyártóknak, továbbá gigagyárak építését tervezik. A Daimler együttműködésben más vállalatokkal nyolc üzemet tervez felhúzni akkumulátorcellák készítéséhez. A VW hasonlóan ambiciózus célt tűzött ki: 2030-ra hat, ugyancsak más cégekkel közösen felépített gigagyárral fog rendelkezni Európában.
A BMW minden üzemében el akarja indítani az akkumulátorok összeszerelését, azonban a cellák esetében beszállítókra hagyatkozna.
Jól fogynak az e-autók
A BMW annak ellenére döntött a kivárás mellett, hogy elektromos modelljei népszerűnek bizonyultak és az előző évet rekord értékesítésekkel, valamint magas nyereségességgel zárta. Nicolas Peter kifejtette, hogy a vállalat elektromos átállása gyorsabban halad, mint amire két-három évvel ezelőtt számítottak, a villanyautóik eladásait sikerült megkétszerezniük 2021-ben, valamint a rájuk beérkezett megrendelések jó időre lefedik a gyártókapacitást.
Az elektromos autók iránti magas keresletet mutatja az is, hogy a BMW a müncheni üzemében, ahol az akkumulátoros elektromos i4 is készül tavaly óta, áprilistól egy új, szombati műszakot fog bevezetni.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!