Gyártók Kivár az akkucellák gyártásával a BMW

Kivár az akkucellák gyártásával a BMW

autopro.hu/V.M. | 2022.01.15 08:18

Kivár az akkucellák gyártásával a BMW

Fotó: BMW PressClub

A BMW egyes versenytársainál óvatosabban áll az elektromos átmenethez. Ezt mutatja az is, hogy a vállalat nem fogja felfuttatni a házon belüli akkumulátorcella-gyártást addig, amíg a technológia nem fejlődött tovább.

Hirdetés

A BMW-nek jelenleg többek között a kínai CATL, a Samsung és a Northvolt szállít akkumulátorcellákat, közben pedig saját pilot akkumulátorgyárát is építi.

„A következő néhány évre nagyon jól bebiztosítottuk igényeinket a meglévő partnereinkkel” – mondta el Nicolas Peter, a BMW pénzügyi vezetője a Reuters-nek, hozzátéve, hogy nem fognak sietni a saját akkumulátorcella-gyártás beindításával.

„Még nem vagyunk azon a ponton, hogy meg tudjuk mondani, mely technológia fog velünk maradni a következő 10-15 évben” – fogalmazott. „Ezért fontos az akkumulátorcella-fejlesztésbe sok erőforrást befektetni globális partnereinkkel.”

A VW és a Daimler nem várnak

A BMW-jétől eltérő megközelítést alkalmaz a másik kettő nagy német autógyártó, a Daimler és a Volkswagen. Mindketten résztulajdonosai cellagyártóknak, továbbá gigagyárak építését tervezik. A Daimler együttműködésben más vállalatokkal nyolc üzemet tervez felhúzni akkumulátorcellák készítéséhez. A VW hasonlóan ambiciózus célt tűzött ki: 2030-ra hat, ugyancsak más cégekkel közösen felépített gigagyárral fog rendelkezni Európában.

A BMW minden üzemében el akarja indítani az akkumulátorok összeszerelését, azonban a cellák esetében beszállítókra hagyatkozna.

Jól fogynak az e-autók

A BMW annak ellenére döntött a kivárás mellett, hogy elektromos modelljei népszerűnek bizonyultak és az előző évet rekord értékesítésekkel, valamint magas nyereségességgel zárta. Nicolas Peter kifejtette, hogy a vállalat elektromos átállása gyorsabban halad, mint amire két-három évvel ezelőtt számítottak, a villanyautóik eladásait sikerült megkétszerezniük 2021-ben, valamint a rájuk beérkezett megrendelések jó időre lefedik a gyártókapacitást.

Az elektromos autók iránti magas keresletet mutatja az is, hogy a BMW a müncheni üzemében, ahol az akkumulátoros elektromos i4 is készül tavaly óta, áprilistól egy új, szombati műszakot fog bevezetni.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink