Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kézi váltó elektromos autókhoz? Miért ne?
A Toyota az elektromos autókhoz készült kézi váltóját opcióként kívánja felajánlani a következő generációs elektromos autóihoz. A cél, hogy továbbra is ugyanolyan szórakoztató és vonzó legyen vezetni az autókat, mint a belső égésű motorral szerelt járműveket.
A három éve fejlesztés alatt álló rendszer a 2026-os bevezetésre készülő modellek vásárlói számára gyári opció lesz. A rendszer szinte teljes egészében szoftveresen működik, a hardveres módosítás a Toyota GR86-ból kölcsönzött kuplungpedál és a sebességváltó. A mérnökök szerint a rendszert annak a törekvésnek a részeként hozták létre, hogy az elektromos autókat élvezetes legyen vezetni.
Az évek során számtalan autó készült már kézi váltóval, de ez a manuális váltó valóban egyedi, tekintve, hogy egy elektromos autóba szerelték. Bizonyos mértékig magunkat csapjuk be vele, hiszen az autót a szokásos módon indítjuk el, és az automata váltón D-be váltunk. Ezután van egy másodlagos „Motorindítás” gomb, amely beindítja a motorhangot - méghozzá egy ismerőset: egy Volkswagen Golf GTI-t.
Az első fokozatot ugyanúgy kell kapcsolni, mint bármelyik kézi váltós autóban. A váltás rövid és precíz, a kuplung pedig erőteljes. Ugyanúgy le lehet húzni, mint egy kézi váltós autóban, és a kuplungot is lehet csúsztatni.
Nyomaték és a váltás
A szokásos manuális funkciók mind megvannak: motorfékezés, kigurulás, és ami a legmulatságosabb, hogy nincs nyomaték, amikor hirtelen megpróbálunk felgyorsítani a legmagasabb fokozatban, ami az utastér burkolatának zörgő részeinek szintetikus hangját hozza magával.
A vezető bevonásának hiánya valódi aggodalomra ad okot az elektromos autókban, de ez a rendszer, és a Hyundai N részlege által kifejlesztett hasonló rendszerek reményt adnak arra, hogy az elektromos autók is lehetnek bevonó és vonzó vezetési élményt nyújtanak a rajongók számára – véli az Autocar.
Szimulációs szoftver
A Toyota olyan „On Demand” szoftvert is fejleszt az akkumulátoros elektromos járművekhez, amely megváltoztatja az autó teljesítményét, hogy bizonyos más modelleket utánozzon. A Lexus RZ-re telepített prototípus változat lehetővé teszi, hogy az autó teljesítménye egy Toyota Passo szupermini, egy Toyota Tundra pickup és egy Lexus LFA szupersportkocsi között váltakozzon.
Egy Lexus RZ-vel kezdünk, ami teljesen normális. Aztán a Toyota Passo beindításakor hirtelen elillan az erő; olyan érzés, mintha behúzott kézifékkel vezetnénk, és az utastérben egy túl keményen dolgozó kis motor hangja hallatszik.
Nem annyira, mint a következő Tundra, amely egy V6-os turbófeltöltőt vegyít hibrid rendszerrel. A Lexus LFA olyan, mintha egy nagyon gyors autó lenne, miközben a hangszórókon keresztül a Gran Turismo filmzenéje szól. Egy Lexus RZ viszont sosem fogja az LFA érzetét kelteni, bármilyen ügyes trükkökkel is van megáldva – írja az Autocar.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!