Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Később kell „zajossá” tenniük elektromos autóikat a gyártóknak
Az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) határozata szerint a járványhelyzetre tekintettel az autógyártóknak további hat hónap áll rendelkezésre, hogy elektromos és hibrid típusaikat olyan eszközökkel lássák el, amik alacsony sebesség mellett mesterségesen generált hanggal figyelmeztetik a gyalogosokat és kerékpárosokat a jármű közeledtére.
Az USA-ban jelen lévő autógyártókat képviselő Szövetség az Autóipari Innovációért még idén áprilisban kérte a 2020. szeptember elsejei határidő egy teljes évvel való kitolását. Az NHTSA egyelőre 2021. március elsejéig adott plusz időt, továbbá nyilvános konzultációt indított annak felmérésére, hogy az érintett vállalatok támogatnák-e az egy évnyi hosszabbítást.
Az autóipari szervezet, a Vakok Nemzeti Szövetségével egyetemben üdvözölte az NHTSA döntését. Az autógyártók szerint a koronavírus miatti üzemleállások akadályozták őket a szabályozás követelményeinek idén szeptembertől teljesítésében.
Ami a környezetnek jó, a közlekedőknek veszélyes
A szigorodó károsanyag-kibocsátási követelmények teljesítése érdekében az autógyártók arra törekszenek, hogy minél több elektromos járművet adjanak el. Mivel azonban a villanyhajtású modellek kisebb menetzajt generálnak, a gyalogosok és biciklisek nehezebben hallják meg azokat. Az NHTSA becslése szerint a hibrid hajtású autók 19 százalékkal nagyobb valószínűséggel ütnek el gyalogosokat, mint azok, amikben csak belső égésű motor van.
A kongresszus először 2010-ben követelte, hogy 30 kilométer/órás sebesség alatt az elektromos autók mesterségesen generált hangot adjanak ki. Az NHTSA szerint nagyobb sebességnél az abroncsok hangja, illetve a szélzaj már elégségesnek a közeledő jármű észleléséhez.
Az Obama-adminisztráció 2019 szeptemberétől kötelezte az OEM-eket a „csendes autó” szabálynak való megfelelésre, az NHTSA azonban még korábban idén szeptemberig adott plusz felkészülési időt.
Nagy költség, még nagyobb haszon
A szervezet szerint az előírásból adódóan évi 40 millió dollár költsége fog keletkezni az autógyártóknak, mivel egy víznek is ellenálló külső hangszórót kell majd a járműveikre szerelniük. Becslések szerint a balesetek szabályozás általi megelőzése évente 250-320 millió dollár megtakarítást fog jelenteni a gazdaságnak – írja a Reuters.