Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kapnak egy utolsó esélyt a Stellantis prémiummárkái
A közelmúltban alakult Stellantis autógyártó konszern vezérigazgatója ultimátumot adott: tíz éven belül újra sikeressé válnia a csoportban prémiumnak számító Alfa Romeo, DS és Lancia autóknak, különben eltűnnek a kínálatból. A nehéz feladatot az Alfa Romeo élére januárban kinevezett Jean-Philippe Imparato kísérli meg megoldani.
A Stellantis az összesen 14 márkájából hármat éppen beszántani készül, ha azok nem fordulnak vissza hamar a kudarc felé vezető úton. Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója tíz évet adott, hogy ez megtörténjen, ez idő alatt minden támogatást megkapnak a márkák, hogy meghatározhassák új céljaikat, terveket szőhessenek és alapvetően megváltoztathassák működésüket. Ez az ajánlat is jelzi: a portugál szakember erős kézzel és egyenes kommunikációval vezeti vállalatát.
Tavares az Alfa Romeo élére nemrég kinevezett Jean-Philippe Imparatot bízta meg, hogy a patinás olasz márkával együtt rázza fel a DS és Lancia márkákat. A francia-olasz szakember korábban a Peugeot márkát tette újra sikeressé, így Tavares a három márka elektrifikáció felé való nyitását örömmel bízza rá.
Beteljesületlen célok, új esély
Az Alfa Romeo jelenleg a korábban tervezett nyolc helyett csak két típust, a Giuliat és a Stelviot gyártja. Alapjuk, az igényes Giorgio architektúra túl drága volt, így ezt a Stellantis megszünteti. Tavares úgy látja, az Alfa Romeonak át kell gondolnia, milyen vásárlói rétegeket célozzon meg, milyen víziót ígérjen vevőinek, hogyan szólítsa meg őket, és miként hozza szinkronba a hagyományait a termékeivel. Ehhez időre van szükség, amit meg is kapnak a márkák: tíz évük van, ami más gyártóknak másfél modellciklust jelent. Ez alapján a Giulia ideje már lejárt, de hat évvel ezelőtti megjelenése óta évi 25 ezer példánynál nem fogyott belőle több Európában.
A Lancia kínálata jelenleg egyetlen modellre, az Ypsilonra korlátozódik. Az elavult platformmal és hajtáslánccal rendelkező kisautót csak Olaszországban árulják. Nagy a kontraszt tehát a rali-világbajnokságot uraló Stratos, Rally 037, Delta S4 és Delta Integrale modellek korszakához képest. A maga korában szintén nagyot alkotó Citroën DS modellre emlékezve alakult meg 2009-ben a DS márka, amely Citroënen alapuló prémiumautókat gyárt kevés sikerrel.
A három, rosszul teljesítő márka felvirágoztatásához Imparato maga választott ki négy Stellantis architektúrát, amelyek elektromos hajtást is be tudnak majd fogadni. A szakember keze nyoma máris látszik: nem volt megelégedve az Alfa Romeo Tonale hibrid rendszerével, így elhalasztotta az új crossover bemutatását — számolt be a Forbes.