Gyártók Kapnak egy utolsó esélyt a Stellantis prémiummárkái

Kapnak egy utolsó esélyt a Stellantis prémiummárkái

autopro.hu/D.Á. | 2021.05.20 13:22

Kapnak egy utolsó esélyt a Stellantis prémiummárkái

Fotó: Facebook/AlfaRomeo

A közelmúltban alakult Stellantis autógyártó konszern vezérigazgatója ultimátumot adott: tíz éven belül újra sikeressé válnia a csoportban prémiumnak számító Alfa Romeo, DS és Lancia autóknak, különben eltűnnek a kínálatból. A nehéz feladatot az Alfa Romeo élére januárban kinevezett Jean-Philippe Imparato kísérli meg megoldani.

A Stellantis az összesen 14 márkájából hármat éppen beszántani készül, ha azok nem fordulnak vissza hamar a kudarc felé vezető úton. Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója tíz évet adott, hogy ez megtörténjen, ez idő alatt minden támogatást megkapnak a márkák, hogy meghatározhassák új céljaikat, terveket szőhessenek és alapvetően megváltoztathassák működésüket. Ez az ajánlat is jelzi: a portugál szakember erős kézzel és egyenes kommunikációval vezeti vállalatát.

Tavares az Alfa Romeo élére nemrég kinevezett Jean-Philippe Imparatot bízta meg, hogy a patinás olasz márkával együtt rázza fel a DS és Lancia márkákat. A francia-olasz szakember korábban a Peugeot márkát tette újra sikeressé, így Tavares a három márka elektrifikáció felé való nyitását örömmel bízza rá.

Beteljesületlen célok, új esély

Az Alfa Romeo jelenleg a korábban tervezett nyolc helyett csak két típust, a Giuliat és a Stelviot gyártja. Alapjuk, az igényes Giorgio architektúra túl drága volt, így ezt a Stellantis megszünteti. Tavares úgy látja, az Alfa Romeonak át kell gondolnia, milyen vásárlói rétegeket célozzon meg, milyen víziót ígérjen vevőinek, hogyan szólítsa meg őket, és miként hozza szinkronba a hagyományait a termékeivel. Ehhez időre van szükség, amit meg is kapnak a márkák: tíz évük van, ami más gyártóknak másfél modellciklust jelent. Ez alapján a Giulia ideje már lejárt, de hat évvel ezelőtti megjelenése óta évi 25 ezer példánynál nem fogyott belőle több Európában.

A Lancia kínálata jelenleg egyetlen modellre, az Ypsilonra korlátozódik. Az elavult platformmal és hajtáslánccal rendelkező kisautót csak Olaszországban árulják. Nagy a kontraszt tehát a rali-világbajnokságot uraló Stratos, Rally 037, Delta S4 és Delta Integrale modellek korszakához képest. A maga korában szintén nagyot alkotó Citroën DS modellre emlékezve alakult meg 2009-ben a DS márka, amely Citroënen alapuló prémiumautókat gyárt kevés sikerrel.

A három, rosszul teljesítő márka felvirágoztatásához Imparato maga választott ki négy Stellantis architektúrát, amelyek elektromos hajtást is be tudnak majd fogadni. A szakember keze nyoma máris látszik: nem volt megelégedve az Alfa Romeo Tonale hibrid rendszerével, így elhalasztotta az új crossover bemutatását — számolt be a Forbes.

Kiemelt Partnereink