Gyártók Kalifornia kitiltja a flottájából a GM, Toyota és Fiat Chrysler autóit

Kalifornia kitiltja a flottájából a GM, Toyota és Fiat Chrysler autóit

autopro.hu/H.J. | 2019.11.25 09:35

Kalifornia kitiltja a flottájából a GM, Toyota és Fiat Chrysler autóit

Nem vásárolnak több General Motors, Toyota és Fiat Chrysler által gyártott modellt a kaliforniai kormány flottájába. A korlátozás hátterében a Trump-adminisztráció támogatása áll, mely megtiltotta volna Kaliforniának a szigorúbb kibocsátási szabályozásait.

Hirdetés

A múlt hónapban a GM, a Toyota, a Fiat Chrysler és a Globális Autógyártók Szakszervezete Donald Trump amerikai elnök kormánya mellé álltak, amikor megpróbálták megakadályozni, hogy Kalifornia szigorúbb kibocsátási szabályokat vezessen be, mint Washington.

Kalifornia kormánya ezért döntött úgy, hogy saját flottájába többé nem vásárol az érintett gyártóktól járműveket – a vállalatok egyelőre nem nyilatkoztak az üggyel kapcsolatban.

Kaliforniának határozott elképzelései vannak

A demokrata vezetésű kaliforniai kormány kizárólag zéró kibocsátású járművek értékesítését szeretné elérni az államon belül. Januártól kezdve csak olyan márkák modelljeit vásárolja meg, amelyek elfogadják a szigorúbb kibocsátási szabályokat – a gyártók között a Ford, a Honda, a BMW és a Volkswagen Csoport szerepel.

Az állam további intézkedési közé tartozik, hogy állami szervek belső égésű motorral felszerelt járműveket nem vásárolhatnak ezentúl.

2016 és 2018 között Kalifornia 69,2 millió dollár értékben vásárolt járműveket a Fordtól, 58,6 millió dollár értékben a General Motorstól, 55,8 millió dollár értékben a Fiat Chryslertől, 10,6 millió dollár értékben a Toyota Motortól, 9 millió dollár értékben a Nissan Motortól és 565 ezer dollár értékben a Hondától. Német márkától egyáltalán nem vásárolt modelleket.

Kalifornia korlátozásai nem jelentenek az érintett gyártóknak jelentős kiesést.

Más államokat is érint a kibocsátási vita

Korábban a Környezetvédelmi Ügynökség és a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Igazgatóság megfosztotta Kaliforniát attól a jogától, hogy meghatározhassa saját kibocsátási normáit, ezt követte 13 állam, amelyek támogatták a nyugati állam törekvéseit.

Múlt héten pedig Kalifornia és az érintett 13 állam pert nyújtott be a Trump-adminisztráció döntése ellen, mely visszavonta volna a szigorúbb kibocsátási intézkedéseket.

Trump nem tartja fontosnak a kibocsátási értékek szigorítását

2018 augusztusában a Trump adminisztráció azt javasolta, hogy az üzemanyag-hatékonyságot célzó követelményeket 2020-tól kezdve tartsák azonos szinten egészen 2026-ig, szemben a tervezett évi 5 százalékos növekedéssel. Trump kormánya a következő hónapokban határozza meg a végleges követelményeket, melyek várhatóan mérsékelten javítják az üzemanyag-hatékonyságot az eredeti javaslathoz képest – mindössze évi 1,5 százalékos növekedésre számítanak egyes gyártók – írja az Automotive News.

Nyitókép: pixabay.com

Kiemelt Partnereink