Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Eredményesen fejleszti az ellátási láncokat az MI
2024.05.01 04:21Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jövőre jöhet az utolsó hagyományos hajtású Mercedes
A Mercedes-Benz jövőre bemutatásra kerülő, új E-osztálya lesz a gyártó utolsó új, belső égésű motorral szerelt modellje. Minden további új modellsorozat a jövőben olyan architektúrákon fog alapulni, amelyeket a stuttgarti cég kifejezetten elektromos járművekhez fejleszt.
Markus Schäfer, a Mercedes-Benz fejlesztési vezetője az Automobilwoche című német lapnak nyilatkozott a vállalat kínálatának átalakulásáról. „A dolgok jelenlegi állása szerint az E-osztály és annak minden változata az utolsó Mercedes-Benz modellsorozat lesz, amelyet tisztán belső égésű motoros platformon hoztak létre” – nyilatkozta Schäfer.
Az S-osztály és a C-osztály jelenlegi változatai - amelyek ugyanazon a platformon alapulnak -, a modellciklus végén fokozatosan megszűnnek. A Mercedes-Benz célja, hogy 2030-ra csak akkumulátoros elektromos járműveket helyezzen forgalomba. Igaz, a vállalat hagyott magának kiskapukat is, hiszen ehhez a célhoz mindig hozzáteszik, hogy ott válnának tisztán elektromos gyártóvá, „ahol a piaci feltételek megengedik”.
Nem olyan nagy meglepetés
A Mercedes már 2021 júliusában bejelentette, hogy 2025-től vezeti be új elektromos platformjait. Konkrétan három architektúrát jelentettek be akkor: az MB.EA lefedi az összes közép- és nagy személygépkocsit, ez egy moduláris és skálázható platform lesz az alapkínálathoz. A nagyobb teljesítményt kínáló modellek esetében az AMG.EA „csúcsteljesítményre tervezett elektromos platform” lesz az autók alapja, míg a VAN.EA az elektromos kisteherautók és kishaszonjárművek alapjául szolgál majd.
A tisztán elektromos járművekre való összpontosítás miatt a Mercedes-Benz azt tervezi, hogy csökkenti belső égésű motorjainak választékát az Euro 7-es károsanyag-kibocsátási szabvány bevezetésével, és – amint Schäfer elmondja az Automobilwochénak – a Renault-val folytatott, motorokra kiterjedő együttműködését is megszünteti a kompakt autók terén.
Kisebb szerep a hidrogénnek
A hidrogén üzemanyagcellával kapcsolatban Schäfer kijelentette, hogy annak fejlesztése terén jelentős hátrány mutatkozik a költségek, az energiahatékonyság és a tartályok helyigénye tekintetében. „Az üzemanyacellás technológiának van értelme a hosszú távú szállítmányozásban részt vevő teherautók esetében, de a személygépkocsik terén a Mercedes teljes mértékben az akkumulátoros elektromos jövőre összpontosít” – fogalmazott a fejlesztési vezető.
A Mercedes-Benz október utolsó napján jelentette be egy új modell: a C-osztály körülbelül 4,70 méteres képviselőjét tervezi piacra dobni a vállalat első elektromos modellként az „Entry Luxury” szegmensben. Az Autocar brit portál szerint a középkategóriás szedán különbözni fog a két jelenlegi elektromos szedántól, az EQS-től és az EQE-től.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!