Gyártók Jövőre érkezik a legmegfizethetőbb új SUV

Jövőre érkezik a legmegfizethetőbb új SUV

autopro.hu/Sz.K. | 2023.04.19 04:20

Jövőre érkezik a legmegfizethetőbb új SUV

Fotó: Renault Media Site

A Dacia hamarosan leleplezi a harmadik generációs Dustert, amely az egyik legmegfizethetőbb SUV lesz a piacon. A Renault román leányvállalata számos újdonságot vezet be népszerű modelljében.

Az új, harmadik generációs Duster dizájnja sokkal jelentősebb frissítést kap, mint a második generáció kapott az első után. A külsőt tekintve a modell nagymértékben inspirálódik a sikeres Bigster koncepcióból, valamint számos olyan újdonságot vezet be, amelyek az új generációs Dacia modellcsalád védjegyévé válhatnak. A legszembetűnőbb az új megjelenésű lamellás hűtőrács és a LED-es fényszóró. Megfigyelhető még a vastag tetőrudak és a visszapillantótükrök új, matt bronzszín árnyalata.

A SUV a Renault Austral testvérmodelljéhez hasonló, dobozosabb formavilágot mutat, de laposabb orr-résszel és hosszabb túlnyúlásokkal rendelkezik. A karcsúbb orr-rész kialakítást a tavalyi kisebb változtatás részeként vezették be az egész modellpalettán.

Használhatóság a stílus elé helyezve

Az új Duster a piac legfejlettebb és legmegfizethetőbb 4x4 SUV-jai közé tartozik majd, ahogy azt elődei is tették. A prototípus rövid túlnyúlásai, magasabb hasmagassága, vastag falú gumijai és robosztus sziluettje alapján az terepjáró-képesség fontos prioritása lesz a gépjárműnek.

A termékfelelős, Julien Ferry korábban elmondta, hogy az új autó frissülve, de megőrzi az alapokat. Azonnali átváltásra lesz lehetőség a két- és a négykerékhajtás között, valamint megmarad az alapfelszereltségű mászó fokozat és a domboldalon történő lejtmenet-szabályozás funkció is.

A 2024-ben megjelenő új Dacia Duster alapja a kiöregedő B0 platformról a Renault Captur és a Nissan Juke által használt CMF-B architektúrára cserélődik. Az új modell a menetdinamika és a külső megjelenés terén is jelentős javulást ígér, emellett a Duster első hibrid meghajtását is magában hordozza majd.

Az új Dusterben nagyobb hangsúlyt fektetnek az aktivitásra, vagyis az off-road tulajdonságokra. Ezzel a cél, hogy az olyan elektromos újdonságokkal szemben, mint a Jeep Avenger, Mini Aceman és Ford Explorer is felvehesse a versenyt a modell.

A tavalyi Párizsi Autószalonon David Durand elmondta, hogy a Duster tágas belső teret és moduláris tető-tárolórendszert kap, amelybe akár egy sátor is belefér. Azt is nyilatkozta, hogy a Dacia „mindent, amire szükséged van és semmit, amire nincs szükséged” etikájával dolgozik. Az új Duster utastere a Jogger és a Sandero példáját követi és nagyobb hangsúlyt fektet a használhatóságra, mint a stílusra.

Dízel helyett hibrid

A Duster következő generációja a Renault Austral teljes hibrid hajtásláncát veszi át: egy 1,2 literes, háromhengeres, 196 lóerős benzinmotor, amelyhez egy 148 lóerős villanymotor csatlakozik. Mindez 4,71 liter/100 kilométeres WLTP-fogyasztást biztosít..

Az összes CMF-B platformon alapuló autó benzines motorral van felszerelve, így az új Duster is vélhetően már dízeles opció nélkül kerül piacra - írta meg az Autocar.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink