Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jövőre érkezik a Credo elektromos busza
Kiderült néhány részlet a legnagyobb hazai autóbuszgyártó, a Credobus első két elektromos modelljéről az 53. Autóbusz Szakértői Tanácskozáson. Az elektromos típusok az Electronell nevet kapják majd.
Már nem kell sokat várni a Credobus első elektromos buszaira – derült ki Szombath Imre, a Kühne Mezőgazdasági Gépgyár vezérigazgatójának az 53. Autóbusz Szakértői Tanácskozáson tartott előadásából. A cégvezető elmondta, hogy a Credobus mintegy 500 embert foglalkoztat, éves gyártási kapacitása jelenleg 300 autóbusz, de ez akár ezerre is növelhető. Ezekkel az adatokkal a Credobus a legnagyobb buszgyártó Magyarországon, de európai szinten is az első 12-15 gyártó közé tartozik. A magyar piacon mintegy 50 százalékos a cég részesedése, ez elsősorban a Volánbusznak eladott buszoknak köszönhető.
Szombath Imre a Credo eddigi portfóliójával kapcsolatban a súlycsökkentést emelte ki, mint fenntarthatósági szempont: ezek a buszok 19,5 colos kerekekkel rendelkeznek, valamint optimalizált vázzal gyártják őket, aminek köszönhetően a szólóbuszok másfél, a csuklósok három tonnával könnyebbek egy átlagos, hasonló hosszúságú buszhoz képest. Ez a kisebb súly a Credobus számításai szerint évente 33 ezer tonna szén-dioxid-kibocsátást előz meg, üzemanyagköltségben pedig 5,5 milliárd forint megtakarítást jelent
Jön az Electronell
A Credobus típuspalettájában eddig nem volt elérhető elektrifikált modell, ez fog megváltozni – a tervek szerint – 2024-től az Electronell megjelenésével. A szóló Electronell prototípusának megjelenése 2024 első felében, míg a csuklósé a jövő év második felében várható.
A gyártó számára komoly kihívást jelent a megszokott könnyűsúly és kiskerekek alkalmazása az akkumulátoros elektromos hajtás esetében, ám sikerült megoldást találni erre, és változatlan relatív tömegelőnnyel rendelkezik majd a típuscsalád – a másfél tonna megtakarítás helyét másfél tonnás akkumulátor tölti majd be.
A Credobus 300 kilométeres hatótávolsággal számol leendő elektromos buszainál, amit az Akasol harmadikgenerációs nikkel-mangán-kobalt akkuja biztosíthat – az akkuba a Samsung SDI cellái kerülnek, azaz részben hazai gyártású energiatárolókat kapnak a Credo e-buszai.
Az akkumulátor 294 kilowattórás kapacitással rendelkezik, tömege 1680 kilogramm lesz és akár 150 kilowattos teljesítménnyel is tölthető, amivel alig több, mint két órát vesz igénybe a teljes töltés.
Ezzel 2024-től a Credobus portfóliója négy új modellből fog állni: a már megjelent Credo Econell 12 és 18 Next mellett az Electronell 12 és 18 érkezik még.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!