Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közel negyedmillió autót hív vissza a Ford
2024.05.03 06:18Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
2024.05.02 17:17Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jönnek a Mercedes luxusfurgonjai
A hamarosan érkező fejlesztésekkel a Mercedes felfrissíti a V-Class és az EQV modelleket a luxusstratégiájához – ebben a szegmensben nem sok vetélytárssal kell majd megvívnia a csillagos márkának a furgonjaival.
A Mercedes-Benz furgonjai, azaz a V-osztály modelljei (valamint az elektromos EQV-k) Ázsiában a helyi játékosokkal szemben kerültek nehéz helyzetbe. Legyen szó a kínai Denza-ról, a koreai Hyundai-ról vagy a japán Lexus-ról, mindegyik a helyi gazdagabb rétegnek imponál a luxusfurgonjaival, nem kevés sikerrel.
Ez duplán fáj a német cégnek: először is azért, mert épp ott keresik a nagy pénzt a tágas limuzinjaikkal, másodszor pedig komoly csapás a vállalat önbecsülésére, hogy a konkurencia lett az első számú választása annak a piacnak, amit máshol kétségkívül a Mercedes és a Maybach dominál.
Mathias Geisen, a Mercedes Vans vezetője nem tűri tovább ezt a helyzetet, és a cég ellentámadást indít. A V-Class és az EQV az új év környékére jelentős megújulnak, és távolabb kerülnek az egyszerű szállítófurgonoktól. Ezzel jobban illeszkednek majd a vezérigazgató, Ola Källenius által hirdetet luxusstratégiához is. Az ügyfeleknek persze mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk, 59 ezer euró helyett biztosan 60 ezer felett lesz a fejlesztett autók ára.
Luxussal a furgonok szegmensében is
A megújult furgonok még „Mercedesebbek” lesznek, mint valaha: az S-osztály inspirálta furgonnak most még nagyobb és büszkébb hűtőrácsa lesz, amit kérésre már meg is lehet világítani. Ezenkívül most először lesz kapható a motorháztetőre szerelt csillaggal – ez a lehetőség eddig csak a limuzinokra volt fenntartva.
Belül az utastérbe is több prémium elem került: bőrülések, és egy teljesen új műszerfal szabadon álló képernyővel, ami az új generációjú MBUX rendszer része. A LED szalagok 64 színben biztosítanak hangulatvilágítást. A Mercedes részletesen fejlesztette a technikai felszereltséget is, beleértve a kulcs nélküli indítást és a beépített vezeték nélküli telefontöltőt is, emellett fejlesztettek az asszisztens rendszereken is.
Azonban a Mercedes még nem közölt semmit a hajtásról, így nem valószínű, hogy jelentős újításokra számíthatunk, sem a V-osztály 163-237 lóerős dízelmotorjánál, sem a száz kilowattórás EQV-nál, ami akár 363 kilométert is megtesz egy töltéssel.
Új furgonarchitektúra a láthatáron
Még a Mercedes is tudja, hogy ez az „ellentámadás” talán csak lelassítja, de nem állítja meg a versenyt. Az olyan autók, mint a Lexus LM vagy a Denza D9 túl újak, és a V-Class platform túl régi ahhoz, hogy egy egyszerű fejlesztéssel megbirkózzon velük – írja az Automobilwoche.
Az erőátvitelben, az asszisztensekben és a funkciókban jelentős ugrások nem lehetségesek ezen a szakaszon. Azonban Geisennek nem kell túl sokáig aggódnia, kicsivel több mint két év múlva megérkezik az elektromos hajtás köré épített Van.EA platform, együtt a következő V-osztállyal – ezzel alaposan megkeverhetik a lapokat.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!