Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jól jöhet ki a sztrájkból a GM?
Az amerikai autógyártók a dolgozók kiterjedt és hosszú sztrájkjának veszélyével néznek szembe. A General Motors furcsa mód az elnyúló munkabeszüntetést akár a saját javára is fordíthatja egyes elemzők szerint.
Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, az Egyesült Államokban a három nagy helyi autógyártó, a GM, a Ford és a Stellantis egyes üzemeiben sztrájkba kezdtek a United Auto Workers szakszervezethez tartozó dolgozók. Amennyiben záros időn belül nem sikerül megállapodni az új kollektív szerződésekről, az akcióhoz további üzemek és munkavállalók csatlakozhatnak.
A jelenleg legalább öt elektromos modell gyártását beindítani és felfuttatni készülő GM számára egy hosszú sztrájk nagyobb zavart kelthet az elektromos autók gyártásában, mint kettő riválisa esetében.
A GM az idei év nagy részében számos problémával küzdött és küzd, melyek hátráltatják a villanyhajtású járművek gyártását és kiszállítását. Ezek eredményeként a második negyedévben mindössze 1348 Cadillac Lyriq és 47 GMC Hummer EV elektromos járművet tudott átadni ügyfeleinek. A problémák egyikére Mary Barra vezérigazgató világított rá júliusban: elmondása szerint egy automatizálási berendezéseket szállító partnerük nem tudta időben teljesíteni a megrendeléseket, ami miatt a GM az akkumulátormodulok kézzel összeszerelésére kényszerült.
Eltérő vélemények
Egy elhúzódó sztrájk segíthet a GM-nek az e-autókat érintő gyártási problémák megoldásában – legalábbis így véli az AutoForecast Solutions globális járműipari előrejelzésekért felelős alelnöke, Sam Fiorani. „A termelés leállása lehetővé tehetné a GM-nek, hogy felszámolja a szűkkeresztmetszeteket” – mondta Fiorani, a Reuters-nek nyilatkozva, hozzátéve, hogy a gyárak újranyitása után a termelést gyorsabban tudnák felfuttatni.
Más elemzők azonban borúsabbnak látják a képet. Bill Rinna, a GlobalData amerikai régióval foglalkozó autóipari elemzője szerint például a sztrájk ugyan időt adhat a gyártási problémák kezelésére, azonban közben több milliárd dollár vesztesége keletkezne a GM-nek.
Daniel Ives, a Wedbush elemzője egyenesen úgy véli, hogy a sztrájk időzítése nem is lehetne rosszabb, hiszen az elektromos autók bevezetésének kritikus időszakában történik, mikor a verseny is nő.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!