Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jól fogytak a Toyota és a Lexus autói
Sikerrel vette a koronavírus-járvány kihívásait a Toyota, ugyanis a március 31-gyel zárult üzleti évében jóval tíz százalék alatt maradt a Toyota és Lexus márkák globális eladásaiban mért visszaesés, sőt Kínában még közel harmadával nőtt is a kereslet a japán autók iránt.
A 2020. április 1-jével kezdődött és 2021. március 31-gyel végződött üzleti évben a Toyota és Lexus márkák globális eladásai, éves összevetésben négy százalékkal, nagyjából 9,1 millió járműre estek. Észak-Amerikában és Európában is több mint hat százalékos csökkenés volt mérhető, Ázsiában azonban – Japánt nem tekintve – 6,2 százalékkal több autót értékesítettek. Az ázsiai eredményeket Kína húzta fel, ahol a járványt hamar sikerült megfékezni, így márciusban ismét kinyithattak a kereskedések. A kínai értékesítések 29,6 százalékkal emelkedtek.
A 2021 január-márciusi időszakban a globális eladások a várakozásokat közel kétszeresen felülmúló mértékben, 19,1 százalékkal emelkedtek. A Toyota saját előrejelzésében tíz százalékos növekedés szerepelt.
Még mindig a hibrideké a főszerep
Az elektromos modellek a márciussal zárult üzleti évben az eladások 24 százalékát tették ki, szemben az egy évvel megelőző 20 százalékkal. A villanyautók legnagyobb felvevő piaca Japán volt 544 ezer autóval, amit kicsivel lemaradva Európa követett, 530 ezer járművel.
A Toyota, a Prius révén fontos szerepet játszott a hibridek megismertetésében és elfogadtatásában. Bár a vállalat a zéró emissziós technológiákba is fektet – erre példa az új Mirai és a nemrég leleplezett bZ4X koncepció is – az elektromos modelljei közt még sokáig a hibrid technológia fog dominálni.
A most zárult üzleti évben az elektromosautó-eladások szinte teljes egészét, 2.1 milliót hibrid modellek tettek ki – ezek közül mintegy 60 ezer volt plug-in hibrid. Az üzemanyagcellás és a csak 2020-tól elérhető akkumulátoros elektromos autókból 3321 és 5721 darab fogyott.
Csoportszinten is jó eredmények születtek
Csoportszinten, azaz a Daihatsu és a Hino eladásait is beleszámolva, összesen 9,9 millió járművet értékesített a Toyota, ami 5,1 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál.
A 2020 évi értékesítéseket tekintve a Toyota ismét a világ vezető autógyártója. Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, a vállalatcsoport 9 millió 528 ezer jármű értékesítésével felülmúlta a korábbi címtartó Volkswagen konszern 9 millió 305 ezres értékesítését.