Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jókor vágta vissza költségeit a Jaguar Land Rover
Öröm lehet az ürömben a Jaguar Land Rover számára, hogy már a koronavírus-járvány előtt csökkentettek a költségeiken és egyben fejlesztésekbe is kezdtek. Bár 2019 után 2020-ban is veszteséges évvel kell számolnia a vállalatnak, de a tavaly meghozott döntéseknek hála nem szakadtak be durvábban a JLR számai.
2019-ben 14,3 százalékkal esett vissza a Jaguar Land Rover eladásainak száma Nagy-Britanniában a 2018-as évhez képest. A Fitch előrejelzése szerint idén 15-20 százalék közötti visszaesésre számíthat a brit autógyártó a koronavírus-járvány következtében. Negatív lesz tehát az idei év mérlege is, viszont a koronavírus hatására sem estek be jobban a JLR számai a tavalyi évhez képest.
A tavalyi gyengébb év miatt a vállalat több fejlesztést is megkezdett, például a BMW-vel közösen dolgoznak az elektromos meghajtásokon, valamint a JLR több modelljének hibrid változata is megjelent két új típus, a Rang River Evoque és a Land Rover Defender újabb generációja mellett. A fejlesztéseken kívül a cég tavaly 4500 munkavállalójától vált meg Nagy-Britanniában.
India a legnagyobb fenyegetés
A JLR számára a legnagyobb kihívás a partnercégének, az indiai Tatának az állapota lehet. A Tata Motors eladásai teljesen bezuhantak, miután Indiában szinte teljes kijárási tilalmat vezettek be a járvány miatt.
A CLSA brókercég adatai szerint az elmúlt hónapban a Tata Motors nulla forgalommal rendelkezett, ez hosszabb távon a Jaguar Land Rover működésére is negatív hatással lehet – írja az Autocar.
Nem jók a kilátások Nagy-Britanniában, de a JLR marad
Ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, elemzők szerint komoly esélye van annak, hogy Nagy-Britannia és az EU nem tudnak megállapodni a vámokat érintő kérdésekben. Ez hatalmas csapás lenne a brit járműipar számára, hiszen az Európába eladott autóik mind vámkötelesek lennének. A Nissan már bejelentette, hogy nem érné meg fenntartani brit üzemét ebben a helyzetben.
A Jaguar Land Rover számára évi 500 millió font pluszköltséget okozna, ha nem születne megállapodás Nagy-Britannia és az Európai Unió között. Ennek ellenére szakértők szerint kizárt, hogy a gyártó bezárja brit üzemeit, a JLR ugyanis túl fontos a brit gazdaság és a brit politika számára.
Peter Wells, a Cardiff University iparági szakértője úgy véli, hogy kis szerencsével a Jaguar Land Rover a Volvo sorsára juthat: egy viszonylag kis gyártó egy relatív kicsi országban, megfelelő fejlesztésekkel és beruházásokkal az autóipar meghatározó szereplője maradhat.