Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Áprilisban kilőtt az újautó-piac
2024.05.03 10:19Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Itthon is lenyomhatja a Seatot a Cupra
Stagnálásra, a 2023. évi volumen megismétlésére számít az idén a Seat és Cupra márka értékesítésében a magyarországi újautópiac kilátásai alapján Rozgonyi Ádám, az importőr Porsche Hungaria Seat márkaigazgatója.
A Volkswagen konszern két spanyol márkájából tavaly Magyarországon 2761-et adtak el, ez öt százalékkal több, mint a 2022-es eladások. A márkaigazgató az előző évben leadott megrendelések felzárkóztatásával magyarázza a növekedést. A szakma által az idei teljes évre prognosztizált stagnáló piacot ellentétes hatások fogják alakítani, ami alapján a márkaigazgató úgy véli, a két spanyol márka pozícióját a modellpaletta frissítése mellett az is erősíteni fogja, hogy az év során megkezdődik a Cupra Terramar gyártása a győri Audi gyárban.
Magyarországon a Seat márkakereskedői hálózata az év végéig átalakul a két márka átpozícionálása következtében, akkorra tizenkét kereskedésből tíz fog értékesíteni Seatot és Cuprát egyaránt, kettő megmarad a kevésbé sportos márka szalonja. Rozgonyi Ádám jelezte: az idén várhatóan megfordul az arány, és az eladásokban 60-40 százalékban a Cupra lesz a domináns márka.
A két spanyol gyökerű márka vevői Magyarországon több mint 80 százalékban cégek voltak tavaly. Az elektromos mobilitás belföldi bővülésében hetven autó átadásával vettek részt tavaly, egy ilyen modelljük volt jelen a piacon, a Cupra Born. Az eladások 10-15 százaléka ugyanakkor plug-in hibrid jármű volt.
Érezhető lesz az elektromos átállás
A márkaigazgató jelezte, hogy a következő két éven belül a Cupra három elektromos modellel jelenik meg. Emlékeztetett arra, hogy a konszern stratégiája alapján a Cupra 2030-ra 100 százalékig elektromos márkává válik.
Rozgonyi Ádám kitért arra, hogy a Volkswagen konszern a Seat brandet nem engedi el: amíg a belső égésű motorral hajtott járművek gyártása tart, addig a márka gyártását ebben a formában fenntartják. Ugyanakkor a Seat fokozatosan városi mobilitási gyártóvá válik, miközben a Cupra mint növekedő új brand a prémium minőség irányába tart, tehát a modellek között transzparens transzformáció zajlik le - fogalmazott a márkaigazgató.
A Porsche Hungaria a német Volkswagen konszern márkáinak (Audi, Seat, Cupra, Škoda, Volkswagen, Volkswagen haszonjárművek, MOON elektromosautó-töltő rendszerek) magyarországi importőre, emellett használtautó-üzletága a Das WeltAuto. Az autókereskedelem támogatására az elmúlt több mint 30 év alatt vállalatcsoportot épített ki, ennek része egyebek mellett a Porsche Pénzügyi Csoport, a Porsche Ingatlankezelő, az Europcar autókölcsönző és egy alkatrészellátást végző logisztikai központ is.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!