Gyártók Intrado: könnyűszerkezetes tanulmányautót épített a Hyundai

Intrado: könnyűszerkezetes tanulmányautót épített a Hyundai

autopro.hu | 2014.03.07 11:45

Intrado: könnyűszerkezetes tanulmányautót épített a Hyundai

Az autógyártó a Genfi Autószalonon egyetlen járműbe csomagolva mutatta be a nagyvilágnak, hogyan képzeli el a jövő mobilitását.

Hirdetés

A vállalat megfoglamazása szerint az Intrado új irányt jelöl ki a Hyundai számára; azt érzékelteti, hogy a járművek a jövőben milyen módon fogják kielégíteni tulajdonosaik mobilitási igényeit. Az Intrado több kíván lenni egyszerű formatanulmánynál: a Hyundai azon meggyőződését demonstrálja, hogy a fejlett járműtechnológiák és az intelligens formatervezés együttesen hatékonyabban teremthetnek kapcsolatot a vezetővel és utasaival.

Az Intrado a Hyundai azon törekvését demonstrálja, hogy könnyebb, erősebb járműveket alkosson, amelyek élvezetesebben vezethetők és egyszerűbben javíthatók, figyelembe véve, hogy az ügyfelek a jövőben várhatóan hogyan lépnek interakcióra járművükkel. Az autó gerincét egy ultrakönnyű, mindössze 68 kg tömegű vázszerkezet adja, amely korszerű anyagokból, új gyártási és anyagillesztési technikák felhasználásával készült.

A koncepció megalkotásakor bentről kifelé haladtak a tervezők

A koncepcióautó új generációs hidrogén üzemanyagcellás hajtáslánca egy 36 kW teljesítményű lítium-ion akkumulátort alkalmaz. Az Intrado csekélyebb tömegének és a hajtáslánc jobb hatásfokának köszönhetően robbanékonyabb, dinamikusabb menetdinamikát kínál. Ez egyben a Hyundai nagy lehetőségeket tartogató, emissziómentes technológia iránti, 1998 óta töretlen elhivatottságát is megerősíti.

Az Intradót elsősorban a légi közlekedés ihlette; a minél jobb hatásfokú formatényező kialakításához a légáramlatokból merít erőt. Az „Intrado” elnevezés is erre utal: a repülőgépek szárnyának alsó, felhajtóerőt termelő felületét nevezik így.

- Az Intrado a repülés hatékonyságát és szabadságát hivatott megragadni, miközben az eljövendő Hyundai modellek számára is kijelöli az utat. A repülőgépekkel vállalt közösség messze túlmutat a tanulmány elnevezésén: az autó minden öncélú díszítőelemet nélkülöz, mindennek megvan a rendeltetése. Akárcsak a repülőgépeket, az Intradót is áthatja a hatékony forma gyönyörű tisztasága – emelte ki Raphael Bretecher, a Hyundai Design Centre Europe formatervezői részlegének igazgatója, az Intrado projekt vezetője.

- A könnyűszerkezetű technológiák kifejlesztése során különösen érdekes számunkra szerkezeti elemként látni olyan fejlett anyagokat, mint a szénszál-erősítésű műanyag (CFRP). Az Intrado jól tükrözi az e területet érintő erőfeszítéseinket, egyben demonstrálja azt a szoros együttműködést, amely a Hyundai európai formatervezési központja és a HMC Namyang-i K+F központja között valósul meg. Ennek eredményeként jött létre az Intrado, amely azt mutatja be, hogy a környezetbarát járművek hogyan okozhatnak örömet ügyfeleinknek - vázolta fel a tanulmányautó elkészítésének folyamatát Woong-chul Yang, a Hyundai Motor Company (HMC) alelnöke.

Hyundai Intrado tanulmányautó
A rajzasztaltól az autószalonig - galéria a tanulmány megalkotásának útjáról

- A Hyundai Motor „élethosszig tartó mobilitási partner” szeretne lenni, az Intrado ezt a gondolkodást testesíti meg. Megvizsgáltuk, a jövőben milyen szerepet játszhat a gépjármű az emberek életében. Az Intrado emellett a Hyundai technológiai és formatervezési kompetenciáját is hűen demonstrálja, és bemutatja, hogyan képzeljük el a térségben a mobilitás jövőjét. A Hyundai komoly szabadidőjárműves hagyományokkal rendelkezik Európában az ix35 és Santa Fe modellek révén. Az Intrado egyszerre merít ebből az örökségből, miközben felvázolja az ezredfordulós generáció kompakt személygépkocsival szemben támasztott elvárásait - tette hozzá Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója.

A Hyundai az Intrado alkotása során merőben újszerűen állt hozzá a személygépkocsi kérdéséhez, és belülről kifelé haladva tervezte és fejlesztette azt. Az utastér esetében a használati érték és az alkalmazkodóképesség volt a két legfontosabb szempontok; az alkalmazott, innovatív anyagok és kontrasztos színek az aktív életmódot élő vásárlók számára lehetnek vonzók. Ugyanakkor azáltal, hogy az autó kizárólag a vásárlók számára releváns tartalmakat kínálja, az Intrado külső formaterve a Hyundai Motor kiforrott formanyelvének, a folyékony szobrászatnak a progresszív értelmezését testesíti meg.

Kiemelt Partnereink