Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hazánkban is bemutatkozik a Setra új midibusza
2024.05.01 16:23Törökország lendíti előre a Fordot
2024.05.01 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ilyen lehet a második elektromos Abarth
Az új elektromos Fiat 600 lesz a márka következő modellje, amely megkapja az Abarth-féle átalakítást. A crossover az 500e ferdehátú modellt követi majd az Abarth második elektromos autójaként, egyúttal a márka első új termékvonalát képviseli majd a 124 Spider 2019-es nyugdíjba vonulása óta.
A Fiat és az Abarth vezérigazgatója, Olivier François nem árult el részleteket a sport crossoverről, de az Abarth 600e jövőbeli megvalósulásával kapcsolatban azt mondta, hogy az „logikus” lenne.
A 600e várhatóan 2025 elején jelenik majd meg, és kétségtelenül jelentős teljesítménynövekedést fog hozni a normál Fiat modellhez képest.
Nem a kiváló gyorsulás a fő cél
Az Abarth 500e-ben egy érzékenyebb motor a teljesítményt és a nyomatékot 152 lóerőre és 234 newtonméterre növeli – ezzel 35 lóerővel és 14 newtonméterrel erősebb a normál 500-nál. Ha a 600e hasonló átalakításban részesül, akkor körülbelül 190 lóerővel és 271 newtonméterrel fog rendelkezni.
Bár crossover, a 600e várhatóan kínálni fogja a Scorpion Track vezetési módot, ahogy kisebb testvére is. A leggyorsabb beállításban a 600e valószínűleg 7 másodperc alatt gyorsul majd nulláról 100 kilométer/órás sebességre, ami tükrözi az 500e teljesítményét.
Az Abarth korábban azt mondta, hogy nem a minél jobb gyorsulás a fő cél az új modellekkel, sokkal inkább az, hogy a teljesítménytartomány közepe tájt használva minél jobban szerepeljenek.
Valamit valamiért
Az Abarth-ban ugyanazt az akkumulátort fogják használni, mint a hagyományos 600-ban: egy 54 kilowattórás pakkot. Ez 400 kilométeres hatótávolságot kínál a 600-asban, de a 600e-nél valószínűbb, hogy a valóság közelebb lesz a 320 kilométerhez a magasabb teljesítmény miatt.
Ami még kérdéses, hogy az Abarth egy második motort is beépít-e a hátsó tengelyhez a jobb tapadás és teljesítmény érdekében.
A szintén Stellantis-hoz tartozó Jeep a tavalyi párizsi autószalonon bemutatta a műszakilag szorosan kapcsolódó Avenger crossoverének kétmotoros koncepcióváltozatát, ami azt sugallja, hogy az e-CMP platform könnyen felhasználható négykerék-meghajtású hajtáslánchoz is.
Emellett a 600e-t számos sportos elem fogja jellemezni, mint például a kagylóülések, az Alcantara borítású kormánykerék, a jellegzetes fényezési lehetőségek és az egyedi kerékkialakítások – számolt be az Autocar.
Az is lehetséges, hogy a 600e követni fogja kisebb testvérének példáját, és olyan hangszórókkal fog rendelkezni, melyek gyorsuláskor motorhangot adnak ki az autórajongók megnyerése érdekében.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!