Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Így készül a Continental infotainment-rendszere
A Continental adaptív kristálykijelzője beépített mesterséges intelligenciával, érintőképernyő funkcióval és még egy holografikus humanoiddal is rendelkezik.
Az érintőképernyők az egyik legvitatottabb téma az autós világban, de a gyártók mégis nagyobb és mutatósabb változatokat terveznek belőlük, különösen a magasabb kategóriás modellekbe.
A Continental által a Swarovski Mobilityvel (igen, mint az ékszer) közösen kifejlesztett Crystal Center Display, amely a mikro-LED technológiának köszönhetően soha nem látott fényerőt biztosít. Ez ma még csak egy koncepció, de sejteti, hogy a jövőben milyen messzire lehet elmozdítani a kijelzőtechnológiát. Maga a kristályfelület háromdimenziós, a fazettákat az üvegcsiszoláshoz hasonló speciális csiszolási technikával hozzák létre.
A csúcstechnológia része, hogy mikro-LED-ek segítségével olyan képet generálnak, amely úgy tűnik, mintha a kristályon belül lebegne, így a képernyőn keresztül és a képen keresztül is látni lehet, ami mögötte van. A Continental szerint a dizájn csak a hardver képességeit hivatott bemutatni, olyan felülettel kombinálva, amelyet a fejlesztőcsapat elképzelése szerint kivitelezhető.
Igényekhez igazítva
A gyártás során a kijelzőt az egyes ügyfelek ember-gép interfészéhez lehetne igazítani, beleértve a kristálykijelző felületén lévő érintőképernyő funkciókat is. A lebegő vizuális elemek alkalmasak az MI-alapú asszisztens mély integrációjára is, és nem nehéz elképzelni, hogy az Apple Siri helyett egy holografikus humanoiddal interakcióba lépjünk.
A mikro-LED technológia általánosságban nagy figyelmet kapott az idei CES technológiai kiállításon. A Samsung, amely már évek óta hirdeti a mikro-LED technológiát, egy ultra-fényes, nagy felbontású, átlátszó tévéképernyőt mutatott be. Könnyen elképzelhető, hogy a tervezők számos lehetőséget találnak majd arra, hogy ezt a tulajdonságot a jövőben az autók belsejében kihasználják, legyen szó akár a hátsó üléseken elhelyezett szórakoztató eszközökről, műszerekről vagy a szélvédőn belül elhelyezett, nem pedig arra vetített head-up kijelzőről.
Miben más a LED képernyőkhöz képest?
A mikro-LED képernyők abban különböznek a meglévő LED képernyőktől, hogy a diódák közvetlenül bocsátanak ki színes fényt a kép kialakításához, ahelyett, hogy háttérvilágításként működnének a képet ténylegesen létrehozó LCD-szűrők mögött.
Az OLED technológia annyiban hasonlít a mikro-LED technológiához, hogy maguk a LED-ek készítik a képet. Mivel azonban az OLED-ek fénykibocsátó komponense szerves molekulákból készül, ezek végül is lebomolhatnak, míg a mikro-LED-ek nem. Úgy tűnik azonban, hogy az új technológia még messze van attól, hogy megjelenjen az utcákon vagy az autók belsejében. Valószínűnek tűnik, hogy először a kereskedelmi felhasználásra szánt képernyőkön belül fog beszivárogni a piacra, hogy hamar megtérüljenek a költségek.
A kisebb mikro-LED képernyők kezdetben a maiakhoz képest magasabb árral is járnak majd. Ugyanakkor az autók belsejét a sci-fi világába helyezhetnék át – írja az Autocar.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!