Gyártók Hőskorszaki klasszikusát elektrifikálja a Bentley

Hőskorszaki klasszikusát elektrifikálja a Bentley

autopro.hu/P.B. | 2023.08.23 04:20

Hőskorszaki klasszikusát elektrifikálja a Bentley

Fotó: Bentley

A Bentley elektromos autóként újjáéleszti 1929-es Blower modelljét. A The Little Car Company-val együttműködve a Bentley kifejlesztette a klasszikus modell hivatalos másolatát, de az eredeti méretének 85 százalékára zsugorítva az autót. Ezt a járgányt villanymotor hajtja.

Ahogyan a Bentley autói egyébként is, úgy a kicsinyített modell is kézzel készített és gyönyörű részletekkel díszített termék. Az autót elődje után Blower Juniornak nevezték el. A jármű 48 voltos elektromos hajtáslánc köré épül, 15 kilowattos (vagy húsz lóerős) motorral, amivel 72 kilométer/órás végsebességre képes az Egyesült Királyságban és az EU-ban, a szabályozás miatt az USA-ban viszont 40 kilométer/óra a kisautó végsebessége.

Az autóban két felnőtt fér el, hatótávolsága előzetesen 104 kilométer lesz. Tömege 550 kilogramm, hossza mintegy 3,7 méter, szélessége pedig másfél méter. A Blower Junior gyártása a tervek szerint 2024-be kezdődik egy 99 darabos első szériával.

A legjobb minta alapján készül

A Little Car Company-nak nem tervekre, hanem egy valódi példára hagyatkozva kellett összeraknia a kicsinyített másolatot, a Bentely ugyanis a rendelkezésükre bocsátott egy eredeti, 1929-es Blowert. A cég többi termékével ellentétben a Blower Jnr teljesen legális közúti forgalomban, és kifejezetten közúti használatra készült.

A váz festett acél, amelyhez egy hiteles alváz specifikációt csatolnak. A laprugók és a kicsinyített, korhű lengéscsillapítók kényelmes utazást biztosítanak, míg elől a Brembo tárcsafékek, hátul a dobok biztosítják a fékezőerőt. Az elektromos motor a hátsó tengelyre van szerelve, míg az akkumulátorok egy rejtett alsó tálcában találhatók.

A karosszéria két részből áll, és bár a hátsó karosszéria szerkezete szénszálas, nem pedig hamuvázas, impregnált szövet borítja, akárcsak az eredeti autót. A motorháztető több hűtőrácsával együtt kézzel, hagyományos technikákkal készült, alumíniumból - és pántokkal van rögzítve. A kétszemélyes pilótafülke 1+1 elrendezésű, középen állítható vezetési pozícióval, az utas pedig a sofőr mögött utazik a hátsó ülésen.

Százéves dizájn új funkciókkal

Az autó elején a feltöltőben található a töltőcsatlakozó, amely a fedélzeti töltőt bármely 1-es vagy 2-es típusú aljzathoz csatlakoztatja. A híres Bentley hálós rács veszi körül, autentikus nikkelezett radiátorházban.

Első pillantásra a műszerfal az eredeti kicsinyített másolatának tűnik: a szivattyút vezetési mód választóként használták újra. A vezető választhat a Comfort (2 kilowatt), a Bentley (8 kilowatt) vagy a Sport módok közül, utóbbi 15 kilowattos maximális teljesítménnyel bír. Még az eredetit idéző váltókar is került a járműbe. A fényszórók és a jelzőfények egyéb kapcsolóberendezései az 1929-es autó mágneskapcsolóinak formáját, míg az akkumulátor töltésmérője újrateremti az eredeti ampermérőt.

Az USB töltőpont diszkréten el van rejtve, amíg szükséges. Az utasteret egy kétfunkciós kijelző teszi teljessé, ami Garmin műholdas navigációs képernyőként és tolatókameraként szolgál – írja a Bentley.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink