Gyártók Hidrogénes teherautót tesztel két japán gyártó

Hidrogénes teherautót tesztel két japán gyártó

autopro.hu/D.Á. | 2024.01.01 12:21

Hidrogénes teherautót tesztel két japán gyártó

Fotó: Honda Newsroom

Két japán járműgyártó, az Isuzu Motors és a Honda Motor elkezdte a Giga Fuel Cell névre hallgató, közös fejlesztésű, hidrogén üzemanyagcellás hajtású teherautójának közúti tesztelését.

A most megkezdett tesztsorozat 2024 szeptemberéig fog tartani, a piacra való bevezetést 2027-re időzíti a két gyártó, addigra pedig minden technológiával kapcsolatos tudást és tapasztalatot fel akarnak halmozni. A tesztperiódusban adatokat gyűjtenek és felfedik az esetleges technikai problémákat a piacra dobás előtt.

A demonstrációs tesztekhez használt prototípus járművet az Isuzu standjánál már láthatta a nagyközönség a 2023-as Japan Mobility Show kiállításon, a két vállalat már május óta dolgozik a közös projekten.

Megfelelő alternatíva a nehéz teherautók számára

A jármű össztömege a felépítménnyel együtt 25 tonna, tartályába 56 kilogramm hidrogén fér. A villanymotor maximális teljesítménye 320 kilowatt, a becsült hatótáv 800 kilométer. Az Isuzu és a Honda úgy véli, az üzemanyagcellás technológia megfelelő eszköz lesz a nehéz tehergépjárművek karbonsemlegesítésére, és a hatékony közúti áruszállítás elérésére. A hosszabb távok megtételére is alkalmasak az üzemanyagcellás járművek, illetve nagy a hasznos teherbírásuk és gyorsan újratölthetők.

A felek 2020 januárjában írták alá a megállapodást, mely szerint közösen kutatják a hidrogén üzemanyagcellás nehéz teherautókat, azóta pedig a hajtásrendszer és a teherautó kompatibilitásán és a kapcsolódó alapvető technológiákon dolgoztak.

A Honda több mint harminc éve folytat hidrogéntechnológiákkal és az üzemanyagcellás személygépjárművekkel kapcsolatos kutatásokat és fejlesztéseket. 2002-ben mutatta be a Honda FCX-et, mint az első zéróemissziós FCEV, amelyet az Egyesült Államokban és Japánban lízingelhettek az ügyfelek. További előrelépést jelentett, a két igencsak környezetbarát modell, a 2008-ban bemutatott Honda FCX Clarity és a 2016-ban debütáló ötüléses Clarity Fuel Cell szedán, amelyek a hagyományos járművekkel azonos teljesítményt tudtak nyújtani.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink