Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
GT változattal és okos megoldásokkal érkezik a Kia EV6
A Kia megosztotta az EV6, az első e-GMP padlólemezre épülő tisztán elektromos utójának műszaki jellemzőit. A nyolcszáz voltos töltési kapacitásnak köszönhetően az SUV akkumulátora tízről nyolcvan százalékra 18 perc alatt tölthető fel, a sportos GT változat 3,5 másodperc alatt teljesíti a nulla-százas sprintet, míg végsebessége eléri a 260 kilométer/órát.
Az EV6 fontos részét képezi a Kia elektrifikációs stratégiájának, melynek keretében a gyártó azt a célt tűzte ki, hogy 2030-ra az akkumulátoros elektromos, plug-in hibrid és hibrid modellek tegyék ki értékesítésének negyven százalékát, ami akkorra évi 1,6 millió ilyen jármű eladását jelenti. Ebből 880 ezerrel fogják magukat képviseltetni az akkumulátoros elektromos típusok, amikből 2026-ig 11 újat vezet be kínálatába a koreai márka.
Az EV6 Koreában fog készülni, értékesítése 2021 második felében kezdődik. Az előrendelésre március 30-tól kezdődően nyitott a lehetőség.
Jól variálható hajtáslánc
Az Opposites United formanyelvet megtestesítő modell 77,4 kilowattórás és 58 kilowattórás akkumulátorral rendelhető. Az EV6 GT-line mindkettő teleppel, míg a GT változat csak a nagyobbal választható. Az EV6 két- és összkerékhajtású kivitelben is kapható.
A 77,4 kilowattórás akkuval szerelt, kétkerékhajtású változat egy töltéssel 510 kilométert tehet meg. Az autó mozgatásáról egy hátsó kerekeket hajtó, 168 kilowatt teljesítményű elektromos motor gondoskodik.
A nagyobb akkumulátorral szerelt összkerékhajtású változat 5,2 másodperc alatt gyorsul álló helyből száz kilométer/órára. A kerekeket egy 239 kilowattos motor hajtja.
Az 58 kilowattórás összkerékhajtású változat 6,2 másodperc alatt éri el a száz kilométer/órás sebességet. A négy kerék hajtásáról itt egy gyengébb, 173 kilowattos motor gondoskodik, míg a kétkerékhajtású változatban egy 125 kilowatt teljesítményű erőforrás dolgozik.
A növelt teljesítményű GT változatban kettő, 430 kilowatt rendszerteljesítményt nyújtó motor található, amik három és fél másodperc alatt gyorsítják fel az EV6-ot óránkénti száz kilométeres sebességre, ami mellett – az előzetes fejlesztési célokban foglaltak szerint – 260 kilométer/órás maximális sebességet biztosítanak.
Más autók töltése sem okoz gondot
Az EV6 nyolcszáz, illetve négyszáz volttal is tölthető, bármiféle külső adapter használata nélkül. Adott a vehicle-to-load (V2L) töltési opció is, ami annyit tesz, hogy a járműről más tárgyak, akár egy másik elektromos autó is árammal látható el. A Green Car Congress összefoglalója szerint az EV6-ról 3,6 kilowattal táplálhatóak külső eszközök, amivel például egy 55 col képátlójú TV és egy légkondicionáló egyszerre 24 órán át látható el árammal.
Okos és biztonságos megoldások
Az EV6 el van látva egy biztonságos kiszállást segítő asszisztenssel (Safe Exit Assist), ami az ajtónyitás és egy hátulról érkező másik jármű együttes észlelésekor jelzéssel hívja fel a figyelmet a veszélyhelyzetre.
A tisztán elektromos autó ezenfelül egy távoli parkolási asszisztenssel is el van látva, ami lehetővé teszi számára, hogy úgy álljon ki vagy be parkolóhelyekre, hogy a vezető nem ül benne.