Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Gőzerővel fejlesztik a legolcsóbb elektromos VW-t
A Volkswagen teljes gőzzel dolgozik a kevesebb, mint 20 ezer euró értékű ID.1 ferdehátú fejlesztésén. A modell öt év múlva kerül piacra egy megfizethető árú elektromos modellek gyártására irányuló újabb erőfeszítés eredményeként.
Az új elektromos jármű az e-Up városi autó utódja hasonlóan kompakt csomagolással és egyszerű technológiával. Az ID.1 a Cupra és a Škoda testvérmárkák hasonló modelljeinek alapjául szolgáló elektromos platformot használja majd, árban pedig a nemrég bemutatott ID. 2all koncepció alatt (25 ezer euró) helyezkedik el.
A Volkswagen Csoport pénzügyi vezetője, Arno Antlitz az olcsóbb akkumulátor-anyagok és gyártási módszerek megjelenésére hivatkozva megerősítette, hogy a cég képes lesz kedvező árú elektromos autókat gyártani.
A Volkswagen az ID.2 modellbe fogja szerelni első saját akkumulátorcelláit a valenciai üzeméből. A fejlődést elősegíti a nyersanyagköltségek, mint például a lítium és a nikkel árának csökkenése. Ezért a Volkswagen nem kételkedik abban, hogy tisztességes árréssel elérje a 25 ezer eurós célt – mondta el Antlitz.
Mit lehet tudni az ID.1-ről?
Az Antlitz által megvilágított fejleményeknek, bár azok egy másik modellel kapcsolatosak, óriási hatása lehet az ID.1-re. Ugyan az új autó architektúrájának részleteit még nem hozták nyilvánosságra, nyilvánvaló, hogy különbözik a MEB Entry platformtól, amelyen az ID.2, a Cupra Raval és a Škoda kompakt crossovere osztozik majd. Ezek a modellek 2025-től készülnek Spanyolországban.
Az új platformot a Volkswagen Csoport fogja fejleszteni, de a Škoda is kulcsszerepet játszik majd benne. A platformot elsősorban a Volkswagen Polo modelléhez hasonló méretű belső térrel rendelkező járművekhez tervezik.
Az új modell nevét még nem véglegesítették. Thomas Schäfer, a Volkswagen márkafőnöke nem zárta ki az ID.1 vagy az ID Polo lehetőségét, bár azt mondta, hogy a klasszikus modellneveket az eredeti modell valódi „utódainak” tartják fenn. A döntés attól függhet, hogy a közelgő Euro 7-es emissziós szabályozás lehetővé teszi-e a Vokswagen számára egy új generációs, belső égésű motorral hajtott Polo kifejlesztését.
Kulcsfontosságú akkumulátortechnológia
Mivel az ID.1-et városi használatra tervezték, a hatótávolság kérdése kevésbé fontos, mint sok más elektromos jármű esetében. Ez lehetővé teszi, hogy viszonylag kis akkumulátorral rendelkezzen.
Az új modellhez a legnagyobb kapacitást feltehetően egy, a Volkswagen által az ID. 2all számára kifejlesztett 38 kilowattórás lítium-vasfoszfát akkumulátor biztosítja majd. Ez az akkumulátor lehetővé tenné a közel 320 kilométeres hatótávolságot, így versenyképes lenne a Mini Electric és az elektromos Fiat 500-as modellel.
Az akkumulátorok fejlesztése kulcsfontosságú az autó árának csökkentéséhez. Ezért a Volkswagen Csoport nagy hangsúlyt fektet az egységes akkumulátorcellás technológia kifejlesztésére, amely minden márkáján alkalmazható, és akár felére is csökkentheti a költségeket. Emellett a belépőszintű modellekben olcsóbb, kisebb energiasűrűségű, lassabb töltést biztosító anyagokat is használhatnak.
A gyártás szintén fontos tényező a költségek csökkentésében. Schäfer felvetette, hogy a modell alacsony gyártási költségű piacokon is készülhetne, mint például Indiában a Volkswagen Csoport gyártóüzemeiben. Schäfer azonban utalt arra, hogy a modellt Európában szeretnék értékesíteni, ahol a vámszabályok lehetővé teszik a helyi gyártást is - írta meg az Autocar.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!