Gyártók Felvirágozni látszik a Pininfarina

Felvirágozni látszik a Pininfarina

autopro.hu/D.Á. | 2021.11.13 12:23

Felvirágozni látszik a Pininfarina

Pininfarina Battista | Fotó: Automobili Pininfarina Media Hub

Új fejezetet nyit 90 éves történetében a Pininfarina. Az autógyártóvá avanzsált olasz dizájnstúdió kézzel készült, elektromos luxusautókat fog gyártani a torinói üzemében. A teljes projekt egymilliárd eurós befektetést igényelt, a siker pedig már a láthatáron van.

Hirdetés

Még 2021 novemberében megnyílik a Pininfarina új gyártósora, melyről a 350 kilométer/órás végsebességű elektromos hiperautó, a kétmillió eurós Battista példányai fognak legördülni. Ezt a Pura Vision tanulmányautóra alapozott crossover fogja követni. A cég Automobili Pininfarina néven indította el autógyártó tevékenységét, amelyet a torinói központjában fog folytatni egy korábban prototípusok és koncepcióautók készítésére szolgáló üzem átalakításával. A projektet a Pininfarinát 2015-ben felvásároló indiai autógyártó, a Mahindra egymilliárd eurós beruházása teszi lehetővé.

A cég vezető mérnöke, Paolo Dellacha elmondása szerint a nagyszabású projekt három éve indult. Azóta felépült autógyártói tevékenységi kör, kifejlesztették a Battistát és elkészültek az első prototípusok. Pár héten belül legyártják az első kész autókat is a megrendelőknek.

Fotó: Automobili Pininfarina Media Hub

Csúcstechnológiájú alapok elővigyázatos kezelése

A Battista a Rimac Nevera önhordó karosszériáján és elektromos hajtásláncán alapszik, amelyeket Horvátországból szállítanak Torinóba. Az első lépés, hogy a hajtást és a fényezés nélkül érkező, szénszálas kompozit karosszériát szétszerelik és alaposan átvizsgálják. Minden, elektromos autókat összeszerelő gyártósor legfontosabb dolga, hogy az akkumulátorokat biztonsággal kezeljék, majd az elektromos rendszert szigorúan meghatározott folyamatok mentén üzemeljék be, hiszen a benne uralkodó 800 voltos feszültség halálos veszélyt jelent.

Andrea Novello, a Maseratitól érkező illetékes vezető elmondta, az elektromos hajtáslánc első beüzemelése a Rimacnél történik meg, akik a szállításhoz szétkapcsolják azt. A Pininfarina megérkezéskor teszteli a rendszert, majd a szereléshez ők is szétkapcsolják.

Családias légkör a gyárban

A Pininfarina központjában kilenc gyártási lépést határoznak meg, de mivel évente mindössze 150 autót fognak gyártani, nem volt szükség mozgó gyártósorra – a készülő Battistákat kézzel, speciális mozgatókocsikkal szállítják az állomások között. Egy-egy autó építése tíz hetet vesz igénybe, ami a fényezési időkkel együtt kétezer munkaórát jelent. Összehasonlításképpen a Bentley egyik luxusautója, a Mulsanne végösszeszerelése 500 órát vesz igénybe, ami kevesebb, mint amennyit a Battista csak a fényezőkamrában tölt. Ez a mennyiségű munka tükrözi a Pininfarina szenvedélyét és okozza a kétmillió eurós árat.

Lassan, de tökéletesen ölt testet a hiperautó

Csak az autó karosszériáját két hétig tart összeszerelni. A húsz karosszériaelemet egy speciális felfüggesztőrendszerrel a helyükön megtartják, beállítják a pozíciójukat és az illesztési hézagokat, majd egy külső partnerhez viszik őket fényezésre. Ott három réteg festéket kapnak, majd újra összeszerelik a karosszériát. A limitált kiadású autókat helyben, a Pininfarina központjában fényezik majd.

Fotó: Automobili Pininfarina Media Hub

A gyárban 16-an dolgoznak az összeszerelésen, rajtuk kívül 13 vezető és mérnök dolgozik még itt. Sok mozgatóeszközre nincs szükség, hiszen még a legnehezebb karosszériaelem, az összeszerelt ajtószerkezet is felszerelhető kézzel. Könnyű a műszerfal beszerelése is, mert a rendkívül merev, szénszálas kompozit karosszériában nincsen szükség keresztmerevítőre, amire egy hagyományos autó műszerfalát rögzíteni kéne. A karosszéria a Rimactől már a Pininfarina által meghatározott, egyedi futóműelemekkel és gumiabroncsokkal érkezik, a beállításokat melyeket az olasz gyár gondosan beállít. Egyszerre mindig 10-13 autón dolgoznak a műhelyben, miközben heti egy készül el. A végső, rendkívül alapos minőség-ellenőrzés négy hetet vesz igénybe, melynek része például egy 40 perces vízállósági teszt is.

A Battista érkezése annak a jele, hogy az elmúlt évtized végén jelentkező anyagi nehézségekből lassan kilábal a patinás olasz vállalat — írta meg az Autocar.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink