Gyártók Felülmúlja a várakozásokat az új Porsche

Felülmúlja a várakozásokat az új Porsche

autopro.hu/Sz.K. | 2023.11.29 04:20

Felülmúlja a várakozásokat az új Porsche

Fotó: Porsche Newsroom

A luxusszedán harmadik generációját a digitális funkciók szélesebb választéka, friss és kifejező formaterv, valamint a dinamikus teljesítmény és a vezetési kényelem jellemzi.

Nagyobb teljesítményű hibrid hajtásláncok és új felfüggesztés emeli ki, hogy a szegmens legdinamikusabb szedánját kínálja a Porsche a Panamera harmadik generációjának képében. A sportkocsigyártó luxusszedánja még erősebb hajtásrendszerekkel hangsúlyozza sportos jellegét, de az autót modernizált kezelési koncepció és rengeteg innovatív technológia is gazdagítja.

Utóbbiak közé tartozik az új Porsche Active Ride felfüggesztési rendszer, amely a Porsche által ismert sportos vezetési tulajdonságokkal kombinálja a jelentősen magasabb szintű kényelmet. A Porsche Communication Management (PCM) rendszer az autóval való interakció új módjait kínálja.

A legmodernebb felfüggesztési rendszerek

Az új Panamera már alapfelszereltségként kétkamrás, kétszelepes légrugózással és Porsche Active Suspension Management (PASM) rendszerrel rendelkezik. A kétszelepes technológia szétválasztja a lengéscsillapító vezérlés kompressziós és kirugózási szakaszát, és így még szélesebb tartományt kínál a kényelem és a sportosság között: a rendszer érezhetően csillapítja az úthibákat, ugyanakkor dinamikus vezetési helyzetekben nagyobb karosszériastabilitást biztosít. Az autó kezelhetősége az opcionális összkerék-kormányzásnak köszönhetően tovább javítható.

Az új Panamera E-Hybrid modelljeihez opcionálisan elérhető az innovatív Porsche Active Ride aktív felfüggesztési rendszer. Ez a rendszer minden lényeges paraméterében felülmúlja a többi koncepciót, és a vezetési kényelem és a menetdinamika között eddig soha nem látott tartományt kínál. Ennek alapját az újonnan kifejlesztett aktív lengéscsillapítók képezik, amelyek mindegyike egy-egy elektromosan működtetett hidraulikus szivattyúhoz kapcsolódik. Mindezt egy súlytakarékos, egykamrás légrugórendszer egészíti ki.

A futómű mindenkor síkban tartja a Panamera karosszériáját, még dinamikus fékezés, kormányzás és gyorsítási manőverek közben is. A sima vezetés mellett a rendszer szinte teljesen elnyeli a szintkülönbségeket.

Megújult hajtás

A Porsche összesen négy hibrid hajtással kínálja a modellt, ezzel reagálva a korszellemre, azaz az elektrifikációra. A piaci bevezetésre már készen álló Panamera Turbo E-Hybrid hajtásláncának szíve egy alapvetően átdolgozott négyliteres V8-as turbómotor. Az újonnan kifejlesztett villanymotor teljesítménye 140 kilowatt - ezek együtt 500 kilowatt rendszerteljesítményt eredményeznek, míg a rendszer nyomatéka eléri a lenyűgöző 930 newtonmétert. A Porsche a villanymotort az átfogóan áttervezett nyolcfokozatú PDK duplakuplungos sebességváltó házába integrálta. A megoldás optimalizálja az elektromos hajtás hőháztartását is, és lehetővé teszi az elektromotor nagyobb folyamatos teljesítményét.

A Panamera Turbo E-Hybrid 3,2 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órára, végsebessége pedig 315 kilométer/óra. Az akkumulátor kapacitása 25,9 kilowattóra. Ez akár 91 kilométeres elektromos hatótávolságot tesz lehetővé a kombinált WLTP-ciklusban, illetve 83-93 kilométert a városi környezetben. Az új, 11 kilowattos fedélzeti váltakozó áramú töltő 2 óra 39 percre rövidíti a töltési időt a megfelelő töltőpontokon.

Számos változat lesz elérhető a bevezetéskor. A 2,9 literes V6-os turbómotor teljesítményét a feltöltőnyomás, az üzemanyag-befecskendezés áramlási sebessége és a gyújtásvezérlés módosítása optimalizálja. Ez most 260 kilowatt teljesítményt és 500 newtonméter nyomatékot ad le - ez 17 kilowatt és 50 newtonméter növekedést jelent az elődjéhez képest. Ez 5,1 másodpercre rövidíti a Panamera 100 kilométer/órás sprintjét, és 272 kilométer/órára növeli a végsebességét.

Luxus és sportos kívül-belül

Az új Panamera megtartja a modellsorozat jellegzetes vonalait és arányait. Hossza 5052 milliméter, szélessége 1937 milliméter, magassága 1423 milliméter. A megjelenése még kifejezőbb és sportosabb külsőt kölcsönöz a szedánnak. Elöl a rendszámtábla fölött egy további légbeömlőnyílás kompenzálja a hajtásrendszerek megnövekedett levegőigényét. Az oldalnézetben áttervezett ablakvonal erősíti a négyajtós sportautó szedán jellegét.

A Porsche Driver Experience koncepciója ideális egyensúlyt teremt a digitális és analóg vezérlőelemek között. A sebességváltó közvetlenül a kormánytól jobbra található. A Normal, Sport és Sport Plus vezetési programok üzemmódkapcsolója és az asszisztencia vezérlőkarok szintén közvetlenül elérhetőek a vezető számára. Ez azt jelenti, hogy nem kell levennie a szemét az útról a vezetési programok és az asszisztensrendszerek beállításához.

Az opcionális utasoldali kijelző az utasok számára is közel hozza a vezetési élményt. A 10,9 colos képernyő kérésre megjeleníti a jármű teljesítményadatait. Emellett lehetővé teszi az infotainment rendszer működtetését, és támogatja a videólejátszást menet közben.

Európában jelenik meg először

Az új Porsche Panamera már megrendelhető. Elődjéhez képest kibővített alapfelszereltséget kínál, két szelepes, kétkamrás légrugózással, LED mátrix fényszórókkal, ParkAssist rendszerrel, a kormánykeréken elhelyezett vezetési mód kapcsolóval, induktív töltési funkcióval ellátott, hűtött okostelefon-tárolóval és továbbfejlesztett finomporszűrővel, GPS-támogatással, automatikus légkeringtető funkcióval. Németországban a Porsche az új Panamerát 41 millió forinttól kínálja, a Panamera Turbo E-Hybrid 73 millió forinttól indul. A szállítások Európában 2024 márciusában kezdődnek. Az új modell a Porsche lipcsei gyárában készül.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink