Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Feltámasztja ikonikus családi autóját a Renault
Az 1991-től egészen 2022-ig gyártott Scénic típusnevet frissítené fel a Renault az új koncepcióautójával, amelyet 2024-ben tervez piacra dobni. A családi egyterű neve egy elektromos SUV-ban él majd tovább. A koncepcióautó hidrogénes elektromos hajtása a Renault széles látókörére utal a hajtástechnológiák terén. A Renault elköteleződött a fenntartható autózás mellett, így a környezettudatosság fő szempont volt a Scénic Vision megalkotásakor.
A Renault szerint 2030 után már nagyobb tér jut majd a hidrogénnek, főleg a könnyű teherautókban, ezért a hidrogén-elektromos vegyes hajtáslánc a Scénic koncepcióautóban, amely a Mégane E-Tech felett foglal majd helyet a palettán.
A Scénic Vision a 4490 milliméteres hosszával, 1900 milliméteres szélességével és 1590 milliméteres magasságával minden szempontból nagyobb a Mégane E-Tech Electric-nél. A Renault modern külső környezettudatos felépítést rejt, sőt, a három tervezési vezérelv a fenntarthatóság, a biztonság és a felhasználóbarátság volt.
Az ajtók egy érintésérzékeny Renault-logót megnyomva, elektromosan nyílnak. Nincs B-oszlop, a hátsó ajtók hátrafelé nyílnak, de ezek az extravagáns részletek várhatóan nem kerülnek bele a sorozatgyártott verzióba. A Renault fő dizájnere, Gilles Vidal azt állítja, 90 százalékban gyártáskész a 2024-ben az utcára érkező koncepció.
Fenntarthatóság magasabb áron is
A Scénic Vision 70 százalékban újrahasznosított anyagokból készül, és 95 százalékban újrahasznosítható. Vidal elmondta, mivel az autógyártók az idők kezdete óta a költségoptimalizálást helyezték előtérbe, nagyon nehéz a fenntarthatóságról beszélni. Ha a környezettudatosságra helyezik át a fókuszt, az többe fog kerülni, de a Renault kész meghozni ezt az áldozatot.
A beltér fenntartható anyagai közé tartozik például a padló újrahasznosított műanyagborítása, vagy az ülések nagy, egybefüggő, újrahasznosítható párnázása. Vidal elmondta, fenntartható anyagok használata önmagában még nem elég, az autók tényleges újrahasznosítását a jövőben sokkal jobban meg kell szervezni, mert ha ez nem történik meg, hiábavaló a gondos anyaghasználat. Ez szintén pénzbe és energiába kerül, de a Renault szerint meg kell lépni.
A Renault hisz a hidrogénben
A Scénic Vision hajtásban osztozik a Mégane E-Tech Electric-kel egy 220 lóerős, első kerekeket hajtó villanymotoron, de helyet kapott egy 15 kilowattos hidrogén üzemanyagcella is a padlólemezben az akkumulátor menet közbeni töltésére.
A Renault úgy kalkulál, 2030-ra már ott fog tartani a hidrogén-infrastruktúra, hogy lehetséges lesz 800 kilométert utazni egyhuzamban, és pár perc alatt megtankolni az autókat hidrogénnel. A gyártó mérnökei egy hidrogént égető belső égésű motor mellett dolgoznak egy új, üzemanyagcellás-elektromos hajtásláncon, összehozva egy nagy akkumulátort, villanymotort, hidrogén üzemanyagcellát és hidrogéntankot. Vidal elmondta, a Renault 5-be is kerülő CMF-B EV nevű platform beépítésén is gondolkodtak a Scénic Vision kapcsán, de végül a kísérleti hajtást választották. A sorozatgyártott Scénic 2024-ben a Mégane E-Tech Electric hajtását kapja majd — számolt be az Autocar.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!