Gyártók Feldarabolja magát a Daimler

Feldarabolja magát a Daimler

autopro.hu/B.B. | 2017.10.19 09:30

Feldarabolja magát a Daimler

Az évtized legnagyobb szerkezeti átalakításáról döntött a napokban a konszern vezetése. Ennek értelmében a cégcsoport háromfelé oszlik, többek között nagyobb függetlenséget biztosítva az új egységeknek.

Hirdetés

Konglomerátum helyett holding – három szóban összefoglalva ez a lényege annak a szerkezeti átalakításnak, melyet a héten hirdetett meg a Daimler. Az elképzelések szerint határozottan szétválasztanák a személykocsik gyártását végző Mercedes-Benz Cars & Vans, a haszongépjármű-szegmensben utazó Daimler Trucks & Buses, valamint a jogilag már most is független, pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó divíziókat.

Az évtized legnagyobb vállalati struktúraátalakításával a Daimler az eddigi konglomerátum-felfogás (egymástól eltérő profillal/iparágban működő vállalatrészek) helyett a holdingberendezkedés irányába mozdulna el. Ez nagyobb függetlenséget és rugalmasságot biztosíthat majd az egységeknek, egyben egyedi felelősségüket is megnöveli.

A változtatás kezdetben pluszkiadásokra kényszeríti majd a gyártót, hiszen például az adminisztratív struktúrát is sok helyen meg kell kettőzni, a gyártó ezügyben összesen százmillió eurós tétellel számol. Természetesen nem kell tartani a jelenleg meglévő szinergiák eldobásától, a személyautós és haszongépjárműves rész például a jövőben is együttműködik majd, mely leginkább az önvezető technológiák közös fejlesztésében mutatkozik meg.

Az átszervezés a munkavállalók jelentős részének is jó hírnek számít, hiszen a Daimler összes, 290 ezer dolgozója közül 130 ezerre (főként a németországi alkalmazottakra) vonatkozóan 2030-ig kizárja a tömeges elbocsátások lehetőségét, 2025-ig pedig a céges növekedéstől függő prémiumfizetést is biztosít.

Nem nehéz kitalálni, hogy a Daimler önfeldarabolása milyen célokat szolgál. Itt a folyamatos fejlődést, az elektromos hajtás és az önvezető technológia még gyorsabb és hatékonyabb fejlesztését lehet megemlíteni.

Az átalakítás végrehajtása után a Daimler egy kiemelten racionális és átlátható vállalatszerkezetet tudhat majd magáénak, ami látva a VW-konszern márkái között néha kibukkanó feszültséget, vagy a PSA és az újonnan megvásárolt Opel szerkezeti, fejlesztési és termelési párhuzamosságainak pluszterheit, nagy kincsnek számít.

Kiemelt Partnereink