Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elfogytak a szép szavak: szigoríthatnak a franciák az Opelnél
Változhat a széljárás az PSA és az Opel kommunikációjában, hiszen a konszern vezetője szerint hatékonyságnövekedés és költségcsökkentés nélkül nem működhet tovább a német márka. A hangnem élesebbé válásával párhuzamosan Carlos Tavares támogatásáról is biztosította az Opelt – ha teljesülnek bizonyos feltételek.
Megtörtént a jövőbeni megszorítások retorikai előkészítése – így értékelte tömören az Automotive News a PSA-vezér Opelről megosztott gondolatait. Carlos Tavares egy német újságírókkal Frankfurtban tartott kerekasztal-beszélgetésen tisztázta: világos, hogy a status quo, vagyis a német márka jelenlegi működési körülményeinek elfogadása nem opció, az Opelnél a hatékonyságnövelésre és a költségek csökkentésére van szükség.
Az Opel új üzleti tervét, mely a PSA szervezetébe történő végleges integráció jelképének is tekinthető, novemberben mutatják be.
- Az Opel jövőjére egyetlen válasz adható: nyereségessé kell tenni – jelentette ki Tavares. Hogy ezt pontosan milyen eszközökkel tervezik elérni, egyelőre nem tudni, hiszen a vezérigazgató nem nyilatkozott lehetséges leépítésekről vagy gyárbezárásokról. Bár biztató, hogy Tavares szerint a szükséges nagyobb elbocsátások még a GM-érában, a márka 2009-es egzisztenciális válságakor megtörténtek, az autóipar átalakulása és a politikai nyomás miatt jelenleg is több száz mérnök állása van veszélyben Rüsselsheimben.
Tavares ugyanakkor egyben meg is dicsérte az Opel 38 ezer alkalmazottját, hozzátéve, hogy még a kimondottan a General Motorshoz köthető projekteken dolgozó háromezer mérnökre is szükség lesz, ugyanis ez az állomány a PSA számára kiváló lehetőséget nyújt a fejlesztések felturbózására.
A cégvezető a brexitre is kitért, mondván, a briteknél zajló elszakadási folyamat miatt nagyon nehéz stratégiai döntéseket hozni az Opel testvérmárkájánál, a Vauxhallnál.
Végül, de nem utolsósorban Tavares motivációs löketet is adott az Opelnek: a PSA támogatni fogja, hogy a német márka (akár kizárólag) elektromos autókat gyártson, ám ehhez előbb be kell bizonyítania, hogy képes a nyereséges működésre. A jövőbeli váltás egybevágna az Opel korábbi igazgatójának elképzelésével. Az idén nyáron visszavonult Karl-Thomas Neumann még a General Motors kötelékében törekedett arra, hogy az Opelt a konszern elektromos modelleket kínáló tagjává faragja.