Gyártók Ezzel zárná a hagyományos autók korát a Mercedes

Ezzel zárná a hagyományos autók korát a Mercedes

autopro.hu/P.B. | 2023.04.26 13:23

Ezzel zárná a hagyományos autók korát a Mercedes

Fotó: Mercedes-Benz Media

A Mercedes-Benz április 25-én bemutatta utolsó új belső égésű motoros modelljeit – az E-osztály következő generációját, amelyet Németországban és Kínában gyártanak, és Európában az idei év harmadik negyedévében kerül forgalomba.

Az E-osztály további új modelljei már akkumulátoros autókhoz adaptált platformra fognak épülni, igaz, már ez a generáció is csak hibrid modelleket tartalmaz. A jövőben viszont kompromisszumok nélkül lépne az elektromobilitás útjára a gyártó.

„Az akkumulátor utólagos építése mindig kompromisszum” – mondta Markus Schäfer technológiai igazgató egy sajtóbeszélgetésen, hozzátéve, hogy a Mercedes-nek már van egy teljesen elektromos E-osztálya, az EQE.

Megszokott motorok

Az új E-osztály kívülről nem sokat változott, méretei szinte megegyeznek a korábbi szériával, és oldalról a dizájn sem tér el nagyon. Szemből viszont már az EQ-modellekre emlékeztet a hűtőrács és a féklámpa által kivetített embléma. Az autóban megtalálható a Mercedes új infotainment rendszere, vagyis a faltól falig tartó MBUX kijelző, a hátsó ülésekbe is építettek szórakoztatórendszert, amit Európától Dél-Koreáig és Kínáig terjedő piacok közönségéhez igazítanak. A modell Európában már az idén nyáron vagy az ősz elején, míg az Egyesült Államokban az év végén kerül piacra az autó, Kínában pedig 2024 elejétől lesz kapható.

A motorválaszték nem tartalmaz újdonságot, mind kétliteres négyhengeres turbómotor, a benzinesek az M254-es, a dízelek az OM654-es sorozat újabb változatai, természetesen némi elektromos rásegítéssel. Az E200 és az E220d lágyhibrid verzióban és hátsókerékhajtással érkezik, az előbbi 204, az utóbbi 197 lóerős teljesítménnyel. Az E 220d-ből emellett lesz összkerékhajtású verzió is.

A feljebb pozícionált kivitelekbe konnektoros hibrid hajtás kerül, nevezetesen az E300e és az E400e lesz ilyen. Előbbibe a 204 lóerős benzinmotor kerül egy 129 lóerős villanymotorral kombinálva, utóbbi 254 lóerős benzinmotorral és ugyanazzal a villanymotorral, így a maximális összteljesítménye 381 lóerő lesz. A plug-in hibrid rendszerhez 25,4 kilowattórás akkucsomag tartozik, ami mintegy 100 kilométer elektromos hatótávot jelent, viszont a csomagtér méretét 540-ről 370 literre csökkenti.

Teljes elektromos átállás

A Mercedes-Benz 2030-tól kizárólag akkumulátoros elektromos autók értékesítését tűzte ki célul globális szinten, de hagyott egy kiskaput azzal, hogy ezt csak ott viszi végbe, ahol a piacok engedik.

Ennek ellenére az autógyártó 2021 júliusában közölte, hogy 2019 és 2026 között 80 százalékkal csökkenti a belső égésű motorokba és a plug-in hibrid technológiába való beruházást, 2022 és 2030 között pedig 40 milliárd eurót fektet a villamosításba.

Más autógyártók is kongatják a belső égésű motorok vészharangját, a Volkswagen korábban bejelentette, hogy a Golf 8 lesz az utolsó belső égésű motorral szerelt változata a legnépszerűbb sorozatának.

A BMW ugyan 2024-től leállítja a belső égésű motorok gyártását Németországban, de globális szinten nem nevezett meg dátumot a hagyományos hajtású autók gyártásának leállítására – írja a Reuters.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink