Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ezért szedné darabjaira a Daimler vezérigazgatója a Tesla elektromos kamionját
A Daimler 2021-ben kezdi meg az Mercedes eActros elektromos tehergépjárművek sorozatgyártását, a modell tíz kísérleti példánya az elkövetkező hetekben kezdi meg a próbaüzemet a kiválasztott ügyfeleknél. A Tesla már 2019-re tervezi az elektromos kamiongyártást.
Az amerikai Tesla tavaly mutatta be az állítólag 800 kilométeres hatótávú 40 tonnás elektromos kamionjának a prototípusát, aminek 2019-ben tervezi megkezdeni sorozatgyártását.
– Ha ez így lesz, azonnal veszünk kettőt és az egyiket darabjaira szedjük, hogy megnézzük, mit csinál a Tesla jobban, mint mi – mondta Martin Daum, a Daimler Trucks vezérigazgatója. Megjegyezte: nem az a termék számít, amit az ügyfeleknek holnapra ígérünk, hanem amit ma gyártunk.
A Daimler új, elsősorban városon belüli áruelosztó funkcióra tervezett eActros tehergépjárműve kétféle, 18 és 25 tonnás változatban készül 200 kilométeres hatótávval. A nagyobb hatótávú 40 tonnás változat piacéretté tételéhez még több technológiai akadályt is le kell küzdeni – közölte Martin Daum.
Az eActros modellből évi ezer példányt terveznek gyártani a dízelmotoros változatnál magasabb áron.
A Daimler haszongépjárművek németországi konkurense, a MAN, szintén 2021-re tervezi gyártáani elektromos teherautóját.
A Daimler Trucks tavaly 471 ezer tehergépjárművet gyártott, 55 ezerrel többet mint 2016-ban. Értékesítési árbevétele 33,2 százalékkal, 35,7 milliárd euróra emelkedett, a működési eredmény 1,95 milliárd euróról 2,38 milliárd euróra nőtt 6,7 százalékos bevételarányos jövedelmezőség mellett.