Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Közel negyedmillió autót hív vissza a Ford
2024.05.03 06:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Emeli a tétet a Dacia az e-autók versenyében
A Dacia Sandero következő generációjának lesz egy tisztán elektromos hajtású változata is. Ezt a tavaly óta keringő pletykát most Denis Le Vot, a márka főnöke is megerősítette.
A Sandero továbbra is a Dacia legkelendőbb járműve maradt, 2023-ban mintegy 235 ezres eladással. Ugyanebben az időszakban a második legnépszerűbb jármű Európában, azonban továbbra sem rendelkezik elektromos meghajtású opcióval. A Dacia hű marad a formájához, és egy kicsit későn érkezik az elektromos autók korszakába, de most elárulta, hogy a következő generációval 2027-ben vagy 2028-ban tervezi a jármű akkumulátoros elektromos változatának piacra dobását, éppen időben a gyártókat az elektromos hajtásra kötelező uniós szabályozás előtt.
„A Sandero következő generációja belső égésű motorral rendelkezik majd, de lesz elektromos változata is" – magyarázta Denis Le Vot márkafőnök. Elárulta azt is, hogy megfizethető elektromobilitást terveznek a piacra dobni. A Dacia néhány nappal ezelőtt jelentette be a Spring elektromos járműmodelljének frissítését, amely először az Egyesült Királyságban is elérhető lesz. A pontos árakat nem közölték, de Le Vot szerint az ár átlagosan 20.000 euró lesz Európában.
Emellett a Dacia fel akarja rázni a gyártósorokat: A Sandero és a Jogger teljes gyártását Marokkóba helyezik át, míg a Dacia fő gyárában, a romániai Pitestiben a Duster és a Bigster készül majd – írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!