Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Emberi jogokkal gyűlik meg a német autógyártók baja
Egy berlini székhelyű emberi jogi szervezet azzal vádolja Németország vezető autógyártóit, hogy nem bizonyították, hogy megfelelő figyelmet fordítottak volna a kínai Xinjiangban üzemelő beszállítóik által alkalmazott kényszermunka kockázatának megelőzésére, ami pedig lehetséges megsértése Németország új, ellátási láncról szóló törvényének.
A berlini székhelyű Alkotmányos és Emberi Jogok Európai Központja nonprofit szervezet panaszt nyújtott be a Volkswagen, a BMW és a Mercedes-Benz ellen az ország exportellenőrzési hivatalánál. Az új németországi törvények szerint 2023. január 1-től a vállalatoknak egy bizonyos méret felett olyan átvilágítási eljárásokat kell bevezetniük, melyek megakadályozzák az emberi jogok és a környezetvédelem megsértését globális beszállítói láncukban.
ENSZ-szakértők és jogvédő csoportok becslései szerint az elmúlt években több mint egymillió embert, főként muszlim kisebbségieket tartottak fogva Kína nyugati részén, Xinjiang régióban egy hatalmas táborrendszerben. Úgy vélik, hogy a táborokat alulfizetett és kényszermunkára használják. Kína tagadja a visszaélésekkel kapcsolatos vádakat – számolt be a Reuters.
Az autógyártók reagáltak
A Mercedes-Benz és a BMW elmondása szerint még nem kapták meg a feljelentést, és nincs közvetlen tevékenységük az említett régióban. A Mercedes-Benz még hozzátette: „Kapcsolatban állunk a beszállítóinkkal, amennyiben kétségek merülnének fel, elvárjuk, hogy tisztázzák azokat”. A BMW pedig állítja, hogy beszállítóit társadalmi és környezetvédelmi normákhoz köti, többek között megköveteli tőlük, hogy a törvény által előírt megelőző intézkedéseket tegyenek.
A Volkswagen közölte, hogy meglepték a vádak, és megvizsgálják a panaszt. Az autógyártónak van egy üzeme Xinjiang fővárosában, amely nem gyárt járműveket, hanem a régióban eladásra szánt autók minőségellenőrzését végzi. A befektetők nyomására az autógyártó már tárgyalásokat folytat a SAIC vegyesvállalati partnerével az üzem független ellenőrzéséről, de a panaszt benyújtó szervezet szerint az ellenőrzések önmagukban nem biztosítják azt, hogy ne kövessenek el emberi jogi visszaéléseket.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!