Gyártók Elveszíthetik állásukat a VW volt orosz dolgozói

Elveszíthetik állásukat a VW volt orosz dolgozói

autopro.hu/V.M. | 2023.11.30 12:20

Elveszíthetik állásukat a VW volt orosz dolgozói

Fotó: Volkswagen Newsroom

A Volkswagen egykori oroszországi üzemének jelenleg kényszerszabadságon lévő dolgozóit az új tulajdonos végleges távozásra sarkalja a helyi szakszervezet szerint, mivel eddig nem sikerült üzleti partnert találni a gyártósorok ismételt beindításához.

Hirdetés

A VW évente 250 ezer autó legyártására képes kalugai üzeme azután állt le, hogy az ukrajnai háborút kísérő szankciók ellehetetlenítették az alkatrészellátást. A német OEM fél évvel ezelőtt vált meg az egységtől, ahol a szakszervezet szerint legkorábban 2024 márciusában indulhat újra a termelés.

A gyárat és helyi leányvállalatait a VW májusban értékesítette az Art-Finance-nek, az Avilon orosz autókereskedő egy leányvállalatának, nem hivatalos források szerint 125 millió euróért. Mostanra a kalugai üzemet AGR Automotive-ra nevezték át.

Korábbi sajtóértesülések szerint az Avilon a Chery autógyártóval folytatott tárgyalásokat annak érdekében, hogy a kínai vállalat járműveit szereljék össze Kalugában. A hírt ugyanakkor sem az orosz piac legnagyobb kínai szereplőjének számító Chery, sem az AGR Automotive nem erősítette meg.

Kevesen akarnak tovább állni

Amíg a termelés újboli elindulására várnak, a dolgozóknak a normál bérük kétharmadát fizetik. Alternatívaként az AGR Automotive most felajánlotta nekik a távozást három havi bérért cserébe, amit a régóta az üzemben dolgozók esetében bónuszokkal egészítenének ki.

A Reuters cikke szerint a szakszervezet arról számolt be, hogy a 3600 munkavállaló közül csupán néhányan éltek az ajánlattal. A szakszervezet továbbá azt is közölte, hogy a dolgozók többsége jelenleg feladat híján tétlenkedik az üzemben, míg keveseknek az orosz helymeghatározó rendszer, a GLONASS kínai autókba való integrálása ad munkát.

A kínai márkák gyors térhódításba kezdtek Oroszországban mióta a nyugati, japán és koreai márkák elkezdtek kivonulni az országból. Októberben a legnépszerűbb hat márka közül már öt volt kínai az orosz újautó-piacon.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink