Gyártók Első az osztályában: az új Volkswagen Polo

Első az osztályában: az új Volkswagen Polo

autopro.hu/P.B. | 2021.06.04 04:20

Első az osztályában: az új Volkswagen Polo

Fotó: Volkswagen Newsroom

A világon alig találunk még egy olyan kisautót, mint az új Volkswagen Polo. Ebben a szegmensben teljesen szokatlan ennyi autonóm funkció, mint például az automata sávtartás, a sebesség igazítása az útviszonyokhoz, vagy a követői távolság tartása.

Hirdetés

A Volkswagen IQ.Drive vezetési asszisztencia rendszere eddig csak nagyobb modellekben – mint a Golf, a Passat vagy éppen az Arteon – volt elérhető. Az új Polo is megkapta ezt a rendszert, így számos autonóm funkcióval rendelkezik a kisautó, olyanokkal, amik ebben a szegmensben szinte ismeretlenek.

A gyártó közleménye szerint mindössze egyetlen gombot kell megnyomni az IQ.Drive bekapcsolásához, amivel a Polo egy részben autonóm járművé válik.

Mennyire autonóm az új Polo?

Az új Polo rendszere nemcsak a vezető által kiválasztott sebesség tartására képes, hanem az intelligens funkció a táblákat is képes olvasni, és azokhoz igazítja a sebességet. A radaroknak hála az autó előtt haladó többi autót is érzékeli a rendszer, így azoktól megfelelő távolságot is képes tartani. Mindezeket a vezető beavatkozása nélkül.

A navigációs rendszer és a váltó összekapcsolásával akár az is elérhető, hogy a kanyarokra vagy éppen a lakott területek határaihoz igazodva változtassa a sebességét a Polo.

A táblafelismeréshez használt kamera segítségével a sávokat is képes tartani az autó. Ha mindent együtt használunk, akkor a kormányt, a féket és a gázt is képes önmaga kontrollálni az autó a rendszer határain belül, viszont a sofőrnek mindig a kormányon kell tartania a kezét – hiszen nem önvezető autóról van szó.

Szinte bármilyen sebességnél használható

Manuális, öt- vagy hatsebességes kivitelben 30 kilométer/órás sebességtől kezdve a végsebességig, 210 kilométer/óráig használható az IQ.Drive. A dupla kuplungos, hétsebességes kivitel esetében pedig akár állóhelyzettől kezdve is bekapcsolható a rendszer.

A fenti funkciók a kettes szintű önvezetésnek felelnek meg a nemzetközi szabályozás szerint – a jogi előírások miatt a hármas szint egyelőre nem is lenne használható forgalomban, ehhez ugyanis az kellene, hogy a vezetőnek ne kelljen folyamatosan felügyelnie a rendszert.

Kiemelt Partnereink