Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Élre tör az e-autók gyártásában a Ford
Az amerikai autógyártó arra számít, hogy mindössze két éven belül a világ második legnagyobb e-autógyártójává fog válni, évi 600 ezer elektromos járművet kitevő termelőkapacitására építve.
Az elektrifikációban több európai riválisához képest is lemaradásban lévő Ford optimizmusa a tisztán elektromos F-150 pickup iránti magas keresletből ered – magyarázta a Ford Észak-Amerika operatív vezetője, Lisa Drake egy befektetői konferencián. Drake megosztotta, hogy már közel 200 ezer megrendelést kaptak a platós kisteherautóra.
A Ford előrejelzése még érdekesebbnek tűnik az AutoForecast Solutions autóipari elemző vállalat számításaival összevetve, amik szerint a Ford 2025-re a Tesla és a Volkswagen mögött csupán a harmadik helyért fog versenyezni a Stellantis-szal.
Átalakítják ellátási láncukat
Drake továbbá elmondta, a Ford azon dolgozik, hogy az elektromos autók alkatrészeinek, mint például a teljesítményelektronikák és az elektromos motorok gyártását vertikálisan integrálja, vagyis házon belülre hozza.
„Ebben az iparágban már régóta nem bevett dolog a vertikális integráció” – fogalmazott Drake, aki a gyakorlat terjedését jósolja az elektrifikáció folyamatával párhuzamosan.
A Ford 2030-ra 240 gigawattóra akkumulátorgyártási kapacitással akar rendelkezni. Jelenleg több akkumulátorgyártóval is együttműködik akkuk gyártásában és fejlesztésében, a cégek között ott van például a kínai CATL, az LG Energy Solution és a Magyarországon is jelenlévő SK On.
A Reuters beszámolója szerint Drake folytatólagosan közölte, hogy a Ford jóval a mostani évtized vége előtt 80 dollárra szorítaná egy kilowattóra akkumulátor árát. Ennek érdekében a vállalat a kobaltmentes lítium-vas-foszfát kémia alkalmazásának lehetőségét is vizsgálja.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!