Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elektromos változata lesz a kedvenc Mazda-sportkocsinak
A Mazda beszámolt pár jelentős elektrifikációs tervéről, melynek kapcsán felmerült a kérdés, vajon mi történik a sokak által szeretett Miatával. Ez az utolsó mohikánok egyike a piacon, mely egy tiszta sportautó, egy tradicionális roadster erejével. Az elektromosítás növelni fogja jármű súlyát, pedig a könnyű súly – és az ebből fakadó menetdinamika – mindig is kulcsszerepet játszott a sportkocsik filozófiájában.
A japán Kuruma News szerint a Mazda teljes termékkínálatát elektrifikálná 2030-ig, de ez nem kizárólag a tisztán elektromos modellek gyártását jelenti. A Mazda tájékoztatása szerint kínálatának 25 százaléka lesz csupán akkumulátoros. Mindez azt sejteti, hogy a maradék 75 százalék valamilyen benzin-elektromos hibrid hajtáslánccal rendelkezik majd.
Mindeközben a Motor1-nek adott nyilatkozatában a Mazda elmondta, hogy elektrifikálná az MX-5 Miatát, hogy minden modelljének legyen egy elektromos elektrifikált verziója 2030-ig. Úgy tűnik, hogy ennek a folyamatnak még csak a korai szakaszában jár a gyártó, hiszen azt nyilatkozta, hogy „Keményen dolgozunk azon, hogy egy könnyű súlyú, kedvező árú, nyitott, kétüléses sportautót hozzunk létre”.
Hibrid Miata jöhet?
Az Autoblog sejtése szerint a Mazda egy hibrid Miatával fog előállni, hiszen, ha kitart amellett, hogy a Miata könnyű jármű maradjon, akkor a tisztán elektromos, akkumulátoros modell valószínűtlennek tűnik. Szerintük a 48 Voltos mild hibrid rendszer lehet a befutó, amivel a Mazda hátsókerékhajtású szedánja és crossovere is jönni fog.
Ezenkívül a Kuruma News beszámolt arról, hogy a Mazda ráerősített a szintetikus üzemanyag-kutatás folytatására a régi Mazda tulajdonosok kiszolgálása érdekében. Ezek az úgynevezett eFuel üzemanyagok szintetikusak, lényegesen tisztábban égnek, mint a fosszilis tüzelőanyagok, és a jelenlegi belső égésű autóknál mindenféle változtatás nélkül alkalmazhatóak.
Függetlenül attól, hogy a jövőbeli Miaták milyen formában lesznek elérhetőek, úgy tűnik, hogy a Mazda elkötelezett amellett, hogy a Miata tulajdonosainak hosszú távú vezetési örömet nyújtson.