Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elektromos töltőoszlopával rendezné újra a közlekedést a Volvo Buses
Elektromos városi szóló buszának autonóm manővereit mutatta be a Volvo Buses egy svédországi buszdepóban. A francia tömegközlekedési operátor, a Keolis által üzemeltetett göteborgi flotta elektromos példányai egyelőre csak depón belül fognak önvezető módban mozogni, a svéd gyártó szerint még hosszú éveknek kell eltelnie, hogy a buszok forgalomban is autonóm vezérléssel közlekedjenek. De ami már valóság, az a szintén svéd fejlesztésű töltési technológia.
Az electrek.co hírportál is amellett van, hogy a buszos flottakezelőknek még 5-10 évet kell várniuk az autonóm yard maneuvring, vagyis a depón belüli önvezető navigálásra.
Akkor miért is érdekes ez a videó?
Ilyen oszlopok egyre elterjedtebbek Európában. A Keolis az OppCharge nevű rendszert használja, amely már több mint 760 buszt tölt 13 országban. Többek között Hamburgban, a csehországi Ostravában és Göteborgban is vannak ilyen, oszlopról a busz tetejére csatlakozó pantográfok. A Volvo mellett az Iveco és a Solaris is az OppCharge rendszere mellett döntött, hogy elektromos buszainak oszlopos töltést adjon. Emellett az OppCharge az ABB-vel és a Siemenssel működik együtt a töltési technológia szolgáltatásában.