Gyártók Elektromos sportkupéként térhet vissza a legendás VW

Elektromos sportkupéként térhet vissza a legendás VW

autopro.hu/D.Á. | 2024.02.24 04:20

Elektromos sportkupéként térhet vissza a legendás VW

Fotó: Volkswagen Newsroom

A Volkswagen jelenleg kutatja a dizájn, mérnöki tervezés és gyártás opcióit házon belül, hogy a Scirocco modell elektromos autóként születhessen újjá. A ’70-es évek dizájnelemeiből is merítő koncepcióból akár egy kétmotoros, R kivitelű, négykerék-meghajtású sportautó is születhet, és ugyanarra az architektúrára épülhet, mint a Porsche kis sportautói és az Aud TT elektromos utódja.

Belső információk szerint felmerül a lehetősége annak, hogy a konszern négy új elektromos sportautót is fejlesszen, így megeshet, hogy a kétajtós Scirocco a negyedik generációs Porsche Boxster és Cayman, a Cupra Dark Rebel koncepció sorozatgyártott verziója és egy új Audi TT közös alapjaira épüljön. A Scirocco 2028-ban érkezhet, ha Thomas Schäfer, a Volkswagen márkaigazgatója is jóváhagyja a projektet.

Sportautókhoz tervezett alap

Miközben a Golf következő generációs, elektromos kivitele a Volkswagen SSP platformjára fog épülni, a Scirocco várhatóan a PPE-t fogja használni, amelyet a Porsche Boxster/Cayman számára fejlesztettek, és kizárólag elektromos hajtás fogadására képes. Az új sportautó-architektúráról még nincsenek megerősített hírek, de az Autocar szerint többféle tengely- és nyomtáv is megvalósítható a PPE-vel, ahogyan egymotoros, hátsókerekes és kétmotoros, négykerék-hajtású változatok is.

Ahogyan a Porsche Taycan és testvérmodellje, az Audi e-tron GT által használt J1 platform, úgy a PPE is alacsony küszöbökkel és tetővonallal operál, hogy meglegyen a sportos sziluettjük a ráépülő autóknak. Ez úgy érhető el, hogy az akkumulátort a középső alagútba és az utastér mögé pozícionálják, másolva az eddigi Boxsterek középmotoros kialakítását. A Porsche által E-Core-nak nevezett megoldást a több mint 1000 lóerős Mission R koncepcióautóban mutatták be.

A Boxster nyitott tetejű kialakításához tervezett PPE platform extrém merevséget mutat, ezért is tetszett meg a koncepció az Audinak, amely egy jövőbeli elektromos TT tervezéséhez használhatja fel azt. A Cupra Dark Rebel és a Boxster kétüléses belteret kaptak, a Scirocco és a TT viszont hosszabb tengelytávval és akár négy üléssel is érkezhetnek, ha megvalósulnak. A Scirocco egy villanymotorral nagyjából 300, kettővel 400 lóerő körül teljesíthet majd, méltó utódjaként a 2009 és 2017 között gyártott, négyhengeres Scirocco R-nek.

Van honnan meríteni

A kezdeti látványtervek a negyedik generációs Scirocco-ról a tavalyi év elején kerültek papírra, nem sokkal a Volkswagen új vezető dizájnere, Andreas Mindt érkezése után. A korábban a Bentley dizájnfőnöként tevékenykedő Mindt sokszor utalt Giorgetto Giugiaro eredeti, 1974-es Scirocco-tervére, amikor a saját víziójáról beszélt a Volkswagen modellek következő generációja számára. Úgy fogalmazott, a Scirocco az első modellek között volt, amelyek éles vonalait úgy húzták, hogy az autó alacsonyabbnak, kisebbnek, erősebbnek és sportosabbnak tűnjön. Szerinte ez tesz egy autót kívánatossá.

A Scirocco felélesztésére vonatkozó tervek nem sokkal azután jöttek, hogy a Volkswagen Csoport új vezérigazgatója, Oliver Blume arra kérte a vezetőket, hogy dolgozzanak ki terveket új, nagy darabszámban eladható modellek készítéséhez nagyobb márkák közötti integráció, alkatrészmegosztás és a gyártási feladatokban való együttműködés erősítése által.

Az még bizonytalan, hol fog készülni az új Scirocco, ha zöld utat kap. Egy lehetséges helyszín a Karmann-gyár Osnabrückben, Németországban, ahol az eredeti Scirocco megszületett, most pedig a Boxster gyártása zajlik – áll az Autocar cikkében.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink