Gyártók Elektrifikált formában tér vissza a legendás Porsche

Elektrifikált formában tér vissza a legendás Porsche

autopro.hu/Sz.K. | 2023.03.12 04:17

Elektrifikált formában tér vissza a legendás Porsche

Fotó: Porsche

A Porsche a 911-es villamosításának alapjait az új GT2 RS Hybriddel fekteti le - a cég bennfentesei szerint ez a modell lesz az ikonikus sportkocsi eddigi legerősebb és leggyorsabb közúti változata.

A 2026-ban megjelenő, limitált szériás Porsche 911 csúcsmodell, amely várhatóan 250 ezer font (108 millió forint) körüli áron lesz kapható, egy újonnan kifejlesztett hibrid meghajtással készül, amely „több mint 700 lóerős teljesítményt” fog elérni. Ezt az eredetileg a Porsche Motorsport által nemrég kifejlesztett 963 LMDh versenyautó technológiájával érik el.

Az új benzin-elektromos meghajtás a tervek szerint a Porsche 911 GT2 RS-ben kerül bevezetésre, majd az évtized végére más, kevésbé extrém 911-es modellekben is elérhetővé válik.

A korábbi találgatásokkal ellentétben - amelyek szerint a 911-es a Porsche Cayenne és a Porsche Panamera modelljeihez hasonló plug-in hibrid rendszert kapna -, az Autocar megerősítheti, hogy a Porsche új 911-es meghajtásának alapja egy mild-hibrid rendszer, amelyben egy villanymotor erősíti a belső égésű motort.

A rendszer a leírás szerint „még fejlettebb”, mint amit az új LMDh autóhoz készítettek: egy 630 lóerős, 4,6 literes V8-as turbófeltöltős benzinmotor, amelyet egy 67 lóerős Bosch elektromotor támogat, ami 80 kilométer/óra felett aktiválódik. Az új GT2 RS alapjaként a Porsche 911 Turbo szolgál, amelynek ikerturbós 3,8 literes sima hathengeres motorját a 919 Hybridhez hasonló akkumulátor egészíti ki.

Még bőven vannak nyitott kérdések

A szériaautó számos részlete még nem ismert, de az új mild-hibrid meghajtással felszerelt 911 Turbo prototípusok azonban már kaptak egy sebességváltóba épített villanymotort és egy léghűtéses lítiumion-akkumulátort, amelyet alacsonyan, az első ülések mögött helyeztek el. A sorozatgyártású autóban az akkumulátor a hátsó ülések mögött lesz, a 39:61 arányú súlyegyensúly érdekében.

A Porsche által 2021-ben bejelentett szabadalmak szerint ez a hűtőrendszer – melynek használatát a sorozatgyártású modell esetében még nem erősítettek meg - az elektromos turbótöltőből származó levegőt használja, így nincs szükség további ventilátorra.

A sorozatgyártású akkumulátor - közvetlen töltés nélkül - szintén az energiarekonstrukcióra támaszkodik majd a tárolás során. A többlépcsős fékenergia-visszanyerő rendszerrel együtt a Porsche állítólag egy változó geometriájú turbinát fejleszt a kipufogócsatornán belül, hogy gyorsításkor elektromos energiát tudjon termelni - ez a Porsche Motorsport rendszere, amelyet a 919 Hybrid használ.

A Porsche Boxster/Porsche Cayman negyedik generációjához kifejlesztett 800 voltos elektromos hajtóművel ellentétben a 911-es meghajtása a súly és a tömörség érdekében 400 voltos rendszerrel működik, állítják az Autocar forrásai. Hozzáteszik azt is, hogy az új hajtás „jelentősen nagyobb teljesítményt” nyújt majd, mint a korábbi 690 lóerős GT2 RS.

Nem elektromos közlekedésre való

Bár rövid távolságokon lehetővé teszi a kizárólag elektromos meghajtást is, az új mild-hibrid meghajtás nagyobb hangsúlyt fektet a „teljesítménynövelésre a súly abszolút minimális növelése mellett”.

A „több mint 700 lóerős teljesítményt” megcélzó teljesítményhez „jelentős nyomatéknövekedés” társul majd, mondják a bennfentesek. Az, hogy a Porsche kitart-e a hagyományos kézi sebességváltó mellett, attól függ, hogy képes lesz-e kezelni az elektromos motor által leadott többletnyomatékot.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink