Gyártók Egyre komolyabb kihívókat kapnak az európai gyártók

Egyre komolyabb kihívókat kapnak az európai gyártók

autopro.hu/P.B. | 2023.01.25 07:22

Egyre komolyabb kihívókat kapnak az európai gyártók

Fotó: Kreitli Fanni

Bőven van oka aggodalomra az európai autógyártóknak. Az elektromobilitás terjedésével kisebb, főleg kínai gyártók is egyre nagyobb térhez jutnak, közben a 2010-es évekig inkább csak marginálisnak számító Hyundai és Kia kezdi leuralni az egyes szegmenseket Európában. A Kia piaci részesedése például soha nem látott mértékben nőtt 2022-ben Európában.

Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által frissen kiadott adatok alapján 2022-ben a személyautók európai piacán a Kia részesedése rekord nagyságúra, 4,8 százalékra emelkedett. A márka 2021-es európai piaci részaránya 4,3 százalékos volt. A Hyundai és a Kia együttesen a negyedik legnagyobb piaci részesedéssel rendelkezik az európai piacon, brandek lebontva pedig a Kia a hetedik, a Hyundai a kilencedik legnépszerűbb márka Európában.

A Kia értékesítése az Európai Unió, az EFTA országok és az Egyesült Királyság piacán jelentősen növekedett 2022 során, a márka 542.423 darabos tavalyi értékesítése összesen 7,9 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit (502.677 darab). Mindez különösen kiemelkedő eredmény annak tükrében, hogy az európai személyautó-piac 4,1 százalékkal visszaesett ugyanebben az időszakban. A Kia eladásait jelentősen serkentette villamosított modelljeinek keresletemelkedése; az európai értékesítés közel egyharmadát (30,9 százalék) ilyen modellek tették ki tavaly.

Van, ahol a Kia a lenépszerűbb

Az Egyesült Királyságban rekordnagyságúra, 6,2 százalékosra nőtt a márka piaci részesedése, miközben a Kia szigetországi történelme során először, az összeladás meghaladta a 100 ezer darabot. A 8 százalékos lengyelországi és a 7,8 százalékos spanyol piaci arány szintén kiemelkedőnek számít, akárcsak az, hogy a Kia Hollandiában elnyerte a legkedveltebb importmárka címét, a teljes helyi piacot is vezetve 9,7 százalékos részesedéssel. A Kia így immár ott áll az értékesítési ranglisták képzeletbeli dobogóján Spanyolországban, Lengyelországban, Svédországban, Horvátországban, Finnországban, Izlandon és Szlovákiában is.

A márka eladásait 2022-ben a Ceed család vezette szerte Európában, összesen 137.347 darabbal, és a Sportage darabszáma is emelkedett: összesen 136.293 talált belőle gazdára. A 2022-es Kia ranglista harmadik helyén a Niro állt, 80.461 darabos európai eladással.

Magyarországon is jobb az európai átlagánál a Kia

A számtalan gazdasági és piaci kihívások ellenére elmondhatjuk, hogy a Kia Hungary elégedetten zárta a 2022-es évet 8500 darab új gépjármű értékesítésével és 7,3 százalékos piaci részesedéssel, mely a hazai személyautó piacon az ötödik helyet jelentette.

Figyelemreméltó, hogy az alsó-középkategóriában („C-szegmens”) a Ceed végzett az abszolút első helyen 3980 darabos forgalomba helyezéssel. Modellek tekintetében Magyarországon sorrendben első a Ceed kombi, második a Sportage, majd az ötajtós Ceed, negyedik helyen pedig a Niro áll.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink