Gyártók Egyértelműen kisautó marad a Corsa

Egyértelműen kisautó marad a Corsa

autopro.hu/Sz.P. | 2023.10.17 04:20

Egyértelműen kisautó marad a Corsa

Fotó: Stellantis

Az Opel egy átfogó faceliftet adott a Corsának, ami alapján nyíltan elkötelezi magát a kisautók mellett. A tervezett elektromos márkává való átalakulás is jól látható, hiszen elsősorban a Corsa elektromos verziója újult meg.

Bemutatkozott a ráncfelvarráson átesett Opel Corsa. A fejlesztések elsősorban az e-verziót érintik, legalábbis a technológia és a dizájn tekintetében. Az alapváltozat ára viszont változatlan marad, és ahogy eddig, a Corsa E ára forintra átszámolva 13 és fél millió forinttól indul.

A frissítésen átesett verzió első pillantásra felismerhető az új fényszóró kialakításáról: a hűtőrács helyén egy fekete műanyagpajzs van, amit még intelligensebb mátrix lámpatestek szegélyeznek, amelyek nyolc helyett tizennégy, egyedileg vezérelhető fényblokkot tartalmaznak. Viszont ennél talán fontosabb az, ami ezek mögött van.

A villanymotor teljesítménye 136 helyett most 156 lóerő, és érezhetően több hatótávolságot sajtolnak ki az 51 kilowattórás akkumulátorból, jelentős kapacitásbeli különbségek nélkül. Mivel az Opel a felszereltség és az ár megtartása mellett szeretné hangsúlyozni az e-mobilitás melletti elkötelezettségét, a korábbi, gyengébb motoros változat is a kínálatban marad, az optimalizált 50 kilowattórás akkucsomaggal.

Nagyobb hatótáv

Papíron egyébként a különbségek elég kicsik, legalábbis ami a vezetést illeti. Először is, mindkét motor 260 newtonméter nyomatékot produkál. Másodszor az elektromos autók olyan jól reagálnak a gázpedál lenyomására, hogy a városokban állva hagynak bármilyen benzines autót. Teljesen mindegy, hogy nulláról százra 8,1 vagy 8,7 másodperc alatt gyorsul fel.

Az autó vezetése országúton is élvezetes az alacsony súlypontnak és a kiváló futóműnek köszönhetően, melyek a szűk kanyarokban is fürgévé teszik a Corsát. Az autópálya viszont már kemény terep a modellnek, az Opel Corsa E 150 kilométer/óránál nem megy többet – bár ez csak Németországban lehet gond

A fejlesztés nagy hatással van viszont a hatótávra – még akkor is, ha a két akkumulátor között csak egy kilowattóra a különbség –, a frissítés utáni 402 kilométerrel a Corsa már széleskörű használatra alkalmas lehet.

Az első lágyhibrid Opel

Talán az Opelnél is érzik, hogy az elektromos hajtás önmagában nem minden vásárlónak ér tízszázalékos felárat a többi verzióhoz képest. Ezért a 15 milliós csúcsváltozatot kívül-belül bőségesen kidekorálták, és a legújabb digitális kijelzőt adták neki, ami a Qualcomm hardverrel, és a Snapdragon technikával a prémium márkák operációs rendszereivel vetekszik.

A Corsa továbbra is kapható belső égésű motorral - még akkor is, ha a dízelmotorosokat már kivezették Németországból -, de a villamosítás a benzineseknél is jelen van. Első Opel modellként a Corsa indítómotor helyett egy 48 voltos lágyhibrid rendszert kap elektromotorral és pufferakkumulátorral. Az Opel azt ígéri, hogy ez javítja majd az indítási teljesítményt, és tíz-tizenöt százalékkal csökkenti a fogyasztást – írja az Automobilwoche.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink