Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Öt tanulság a Pekingi Autószalonról
2024.05.06 16:19Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
E-teherautók gyártásába kezd a Renault
A Renault Trucks megkezdte az új E-Tech T és E-Tech C teljesen elektromos teherautók gyártását. Előbbit regionális szállítmányozásra, míg utóbbit építőipari célokra tervezték.
A 2022 novemberében bemutatott elektromos modellek a Renault Bourg-en-Bresse-ben, Franciaországban található gyárának sorairól fognak legördülni. A Samsungtól származó akkumulátorcellák Ghentben, Belgiumban készülnek. Az ottani létesítmény a Renault Trucks-ot is birtokló Volvo Csoport tulajdonában van, ami 2023 szeptemberében ott kezdte meg a három nagy teherbírású elektromos teherautója gyártását.
A Renault teherautóinak 2022-es bejelentésekor még háromféle akkumulátor-elrendezésről volt szó, ami kettő, négy, vagy hat csomagot jelentett, 180, 390 és 540 kilowattórás kapacitással. Már csak az utóbbi két verzió lesz elérhető a vásárló igényeinek megfelelően.
A gyártó állítása szerint a legnagyobb akkucsomag 300 kilométert képes megtenni egy töltéssel, azonban egy köztes, egy órás, 250 kilowattos gyorstöltéssel akár 500 kilométer is megtehető. A teherautók váltóáramú töltője 43 kilowatt teljesítménnyel 9 és fél óra alatt tudja feltölteni az akkumulátorokat, míg az egyenáramú rendszernek ez csak 2 és fél órába telik.
Sokrétű felhasználásra alkalmasak
A lehető legtöbb felhasználási forma lefedésének érdekében háromféle rendszer lesz választható a különféle felépítmények energiaellátásához: tisztán elektromos, elektromechanikus, vagy az erőátviteli rendszerről működő. A vásárlók két vagy három darab elektromotort kérhetnek a járművekbe, amik 490 kilowattos csúcsteljesítményt tesznek lehetővé.
Nyerges vontatóként 4x2-es és 6x2-es elrendezéssel érhetőek el a modellek. Ilyen konfigurációban csak a nagyobb kabinnal választhatóak, 44 tonna lehet a legnagyobb kombinált tömegük. Felépítményes verzióban 4x2-es, 6x2-es és 8x4-es kiosztásban kérhetőek kisebb és nagyobb fülkével is, 11 különböző tengelytávval.
A tapasztalatokra építenek
A Renault Trucks már 60 éve gyárt teherautókat a bourg-en-bresse-i üzemben. A francia cég állítása szerint a négy éve a blainville-sur-orne-i létesítményben készülő középsúlyú elektromos teherautókkal szerzett tapasztalatokat ültetik át az új járművek gyártósoraira.
A két típust a dízelüzemű testvéreikkel közös soron építik, ezután viszont átkerülnek a gyártó által Renault Trucks E-Tech Factory-nak hívott 5200 négyzetméteres részlegre. A dolgozók itt szerelik össze az elektromos hajtásláncot, valamint itt építik be az erőátvilteli rendszert és az akkumulátorokat is. Ezután átfogó teszteknek vetik alá az elkészült darabokat.
A Renault Trucks az elektromos palettájának bővítésével egy újabb lépést tett a fenntarthatósági törekvései felé. Ezek szerint 2030-ra a bevételeinek felét az elektromos járművekből akarja beszerezni a gyártó, valamint 2040-re minden járműnek helyi szén-dioxid-kibocsátástól mentesnek kell lennie - írta meg az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!