Gyártók Díjat nyert a győri motor

Díjat nyert a győri motor

autopro.hu/P.M. | 2019.06.04 13:33

Díjat nyert a győri motor

Az Audi 2.0 TFSI aggregátja nyerte a „Nemzetközi Év Motorja” díjat a 150 és 250 metrikus lóerő közötti erőforrások kategóriájában.

Hirdetés

A 70 autós újságíróból álló nemzetközi szakembergárda választása ebben a kategóriában a négykarikás márka négyhengeres benzines erőforrására esett. A díjátadót az „Engine Expo + The Powertrain Technology Show 2019” keretében tartották a Messe Stuttgart kiállítási és vásárközpontban.

A zsűri értékelése szerint a négyhengeres motor „egyike a legrugalmasabb, legsokoldalúbb erőforrásoknak, amelyet valaha fejlesztettek. Röviden jellemezve, bármire képes.”

Hans-Joachim Rothenpieler, az AUDI AG igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja az közölte, „nem csupán tisztán benzines erőforrásként használjuk, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásnál illetve földgáz és Audi e-gáz hajtotta modelljeinknél is alkalmazzuk.”

Győrben és Kínában gyártják

A TFSI rövidítés a turbófeltöltőre és a közvetlen befecskendezésre utal. Az Audi volt a világon az első autógyártó, aki ezt a kombinációt 2004-ben sorozatgyártásban is alkalmazta. A márka lökettérfogat-csökkentési stratégiáját, vagyis a lökettérfogat feltöltővel való helyettesítését az első 2.0 TFSI A3 Sportback modellel indította útjára. 2007-ben ezt új motor generáció követte: az EA (Entwicklungsauftrag rövidítve, vagyis fejlesztési sor) 888 néven ismert motorok a világ összes piacára készültek. Számos más helyszín mellett a gyártásuk a győri, illetve a kínai Dalianban található gyárakban folyt.

Rugalmasan felhasználható

Az „Év Motorja” alkalmas a hosszában történő beépítésre a nagyobb Audi modelleknél, csakúgy, mint a keresztirányú elhelyezésre, ahogy azt a Volkswagen Csoport márkáinál, a Volkswagen, Škoda és Seat modelleknél is láthattuk. Az évek során újabb és újabb technológiai megoldások kerültek az erőforrásba. Legújabb változatában a négyhengeres motor az Audi hatékonysági technológiáját alkalmazza. A „B-ciklusos” elégetési eljárásként ismert megoldás kifejezetten a részterhelés, mint domináns működési mód támogatására jött létre. Visszafogott vezetési stílus mellett a 2.0 TFSI egy kisebb lökettérfogatú erőforrás hatékonyságát kínálja, míg sportos haladáskor egy nagyobb motor dinamikája áll rendelkezésre.

A 2.0 TFSI jelenleg tíz modellsorozat számos Audi modelljéhez választható, az általa kínált teljesítmény pedig elérheti akár a 180 kWattot (245 metrikus lóerőt). És a sikertörténet folytatódik: a 2019-es Genfi Nemzetközi Autószalonon az Audi bemutatta a Q5 hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változatát, ahol a 2.0 TFSI egy elektromos motorral együttműködésben dolgozik.

Kiemelt Partnereink