Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hazánkban is bemutatkozik a Setra új midibusza
2024.05.01 16:23Törökország lendíti előre a Fordot
2024.05.01 12:22Eredményesen fejleszti az ellátási láncokat az MI
2024.05.01 04:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Daimler Truck: minden második motorgyári állás megszűnhet
A kibocsátásmentes hajtásra való áttérés másfél évtizeden belül az európai teherautómotor-gyári munkahelyek felét fogja megszüntetni – figyelmeztetett a Daimler Truck vezérigazgatója, Martin Daum.
Az Európai Unió, ahogy a személyautók esetében, úgy a tehergépkocsiknál is nagymértékű kibocsátáscsökkentést vár el. A 2025-ben értékesített új nehéz tehergépjárműveknek 15, míg a 2030-ban forgalomba helyezetteknek harminc százalékkal kevesebb szén-dioxidot kell majd flottaátlag szerint kibocsátaniuk, mint a 2019 júliusa és 2020 júniusa között eladott járműveknek.
Hogy a gyártók megugorják a szigorú limiteket, fokozatosan a kibocsátásmentes technológiák, tehát az akkumulátoros elektromos, illetve üzemanyagcellás hajtás felé fordulnak. Az alternatív hajtásláncok készítése azonban a kevesebb alkatrész miatt kisebb munkaerőigényű.
„Tudatosítanunk kell magunkban, hogy a munkahelyek mintegy ötven százaléka meg fog szűnni, mert egy üzemanyagcella vagy egy akkumulátor sokkal kevésbé komplex, mint egy mai dízelmotor vagy sebességváltómű” – nyilatkozta Daum a Reuters-nek.
A vállalatvezető hozzátette: „A jó hír azonban, hogy van egy 15 éves átmeneti időszakunk, és még ma el kell kezdenünk a felkészülést.”
A 2021 végétől várhatóan önálló vállalatként működő Daimler Truck maga is az elektrifikáció útján van. A vállalat nemsokkal Daum nyilatkozata előtt mutatta be stratégiáját, ami szerint a zéró kibocsátású járművek (teherautók és buszok) az eladásainak hatvan százalékát fogják kitenni 2030-ra, míg ez az arány 2039-re már száz százalék lesz.