Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Csődeljárás indul a Byton ellen
A Byton kínai elektromosautó-gyártó egyébként is rossz helyzete tovább romlott. A nagy reményekkel induló vállalatnak Németországban már le kellett állítani a gyártást, most ráadásul csődeljárás indul a cég ellen.
A kínai Byton Németországon keresztül kívánta megvetni a lábát Európában. A nagy reményekkel induló vállalat számára az elmúlt évek azonban szörnyen alakultak: a cég mögül kihátráltak a támogatók, a működését már korábban le kellett állítani, most pedig csődeljárás is indul a vállalattal szemben.
A Byton német leányvállalatát Daniel Kirchert vezérigazgató és számos alkalmazott már elhagyta, a végső megszűnés már csak idő kérdése.
Nem így indult
A Byton nagy reményekkel indult néhány éve, a cég egyik társalapítója a BMW korábbi menedzsere, Carsten Breitfeld volt. Viszonylag rövid fejlesztési időszak után a cég a 2019-es IAA kiállításon bemutatta az M-Byte SUV-t, amely már majdnem készen áll a sorozatgyártásra.
A modell már 2019-ben egy „guruló okostelefonnak” számított a hatalmas kijelzőivel, ez akkor még meglepő újdonságnak számított. Az első járműveknek 2020 közepén kellett volna megjelenniük a kínai piacon, ezután Európában és az Egyesült Államokban terjeszkedett volna tovább a márka.
A problémák nem sokkal később kezdődtek, és nemcsak a koronavírus miatt: a cég mögül kihátráltak a befektetők, az alapítók sorra hagyták ott a céget, a tiszta lappal való indulásra pedig nem volt sok esély a járvány közepén.
Felcsillanó és kialvó reménysugár
Májusban úgy tűnt, megmentőt találhatott a Byton a Foxconn személyében. A techcég már egy ideje be akart szállni a járműiparba, és az év első felében úgy tűnt, a Byton lesz az egyik olyan cég, amin keresztül ez sikerülhet a tajvaniaknak.
Szeptemberben azonban a Foxconn felfüggesztette az együttműködést, a fontos befektetők, mint például a FAW és a nanjingi városvezetés elvesztették az érdeklődésüket. Ennek eredményeként Bytonnak most láthatóan nehézségei vannak alkalmazottainak fizetésével is, a cég ellen csődeljárás indul – írja az Automobilwoche.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!