Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Búcsút int a Lotus három sikeres modelljének
Felkészült a Lotus egy új érára, amely a hamarosan megjelenő Emira modellel kezdődik. A három ügyes sportautó összesen több mint 50 ezer darabot élt meg a 26 éves gyártási periódus alatt. Az utolsó példányok a Lotus gyűjteményébe kerülnek.
A 2022 tavaszán érkező Emira lesz az utolsó belsőégésű motorral hajtott Lotus, egyben az első, amely már a Geely-korszak szülöttje. A brit márka már a kínai gyártó tulajdonában van, közösen fejlesztik az Evija elektromos szuperautót.
A Lotus ügyvezető igazgatója, Matt Windle kalapot emelt a három kifutó modellen dolgozók előtt. A csapatok a két új Lotuson dolgozva kamatoztatják tovább szakértelmüket. Windle elmondta, rendkívül hálás az Elise, Evora és Exige vásárlóinak is a támogatásért, amivel még a gyártásuk évei alatt ikonikus autókká tették a három E-betűs modellt. A búcsú után üdvözlik a Vision80 stratégia mentén elkezdődő új korszakot és az új hatékonyabb, magasan automatizált gyárakat és összeszerelő-üzemeket az angliai Hethel és Norwich városában, amelyekben magasabb minőségben és rugalmasabban termelhetnek majd.
Az utolsó darabok
Az 1996-ban gyártásba helyezett, összesen 35.124 legyártott példányt számláló Elise-ből készült egy utolsó, Sport 240 Final Edition különkiadás, a legutolsó autó sárga színű lett. A 2000 óta gyártott Exige 10.497., egyben utolsó darabja Cup 430 Final Edition brit versenyzöld színben pompázik. A két modell a Lotus azon kisautó-platformjára épült, amely többek között az Opel Speedster és az eredeti Tesla Roadster alapját is adta. A méretesebb Evora 2009-ben mutatkozott be, 6117 készült belőle, az utolsó metálszürke lett.
Az autókkal eltöltött 26 év után a Lotus design igazgatója, Russell Carr természetesen hiányolni fogja őket, azonban csapatával izgatottan várja az új fejezetet az Evija, Emira és a hamarosan érkező Type 132 modellekkel, és bizakodóan néz 2022 elébe — számolt be az Autocar.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!