Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bemutatta új GT3-as versenyautóját a Lamborghini
Jövőre, a Daytona-i 24 órás versenyen áll majd először rajthoz a Lamborghini Huracán GT3 EVO2 versenyautó. Az új gép a harmadik kiadása az utcai Huracánra alapozott GT3 szériás versenyautónak, amely először hét éve jelent meg. A Lamborghini továbbra is tartja magát ahhoz az elvéhez, hogy akár amatőrök számára is jól kezelhető versenyautót gyártson, amit tükröznek az EVO2-n végrehajtott módosítások és újdonságok.
A 2015-ben bemutatott, első szériás Huracán GT3-at 2018-ban erősen átdolgozták: új bukócsövezést, motort, hátsó futóművet és elektrohidraulikus kormányzást kapott. A harmadik verzióra mostanáig kellett várni – az EVO2 látványos újítása az átdolgozott aerodinamikai csomag és az utcai Huracán STO-tól kölcsönzött dizájnelemek. Az egyik ilyen a tetőn elhelyezett légbeömlő, amely közvetlenül táplálja az 5,2 literes, titánszelepekkel szerelt V10-es, szívó benzinmotort, így lehetővé vált az oldalsó légbeömlők elhagyása, ami aerodinamikai szempontból előnyös. A hátsó szárny kialakítása, alumínium tartóelemei is az STO-t idézik, és precízebb állíthatóságot tesznek lehetővé.
Miközben a motor komponensei nagyban megegyeznek az utcai autóéval, a GT3 EVO2 hengerenkénti elektromos fojtószelepet kapott a még gyorsabb gázreakció elérése érdekében, de a szabályozások miatt teljesítménye elmarad az utcai verzió 640 lóerejétől. Érdekesség, hogy a könnyű szerelhetőség érdekében a motort mindössze négy csavar rögzíti a karosszériához. Az erőt egy hatsebességes szekvenciális váltó juttatja el a hátsó kerekekhez.
Könnyű, merev, kezelhető
Az autó fejlesztését és építését az olaszországi Sant’Agata városában található Lamborghini-főhadiszálláson a márka Squadra Corsa csapata végezte. A karosszéria teljes mértékben szénszálas műanyagból készült, átdolgozott diffúzorokkal, légterelőkkel és hasrésszel, melyeknek köszönhetően növekedett a leszorítóerő. A továbbfejlesztett bukókeret és a méhsejtes szerkezetű, karbon-kevlár oldalpanelek még nagyobb biztonságot nyújtanak. A plexiből készült ablakok a nagyobb merevség érdekében csavarokkal rögzülnek a szénszálas ajtókhoz.
Az egyik legfontosabb cél továbbra is az volt, hogy az EVO2 legyen az egyik legstabilabb, legkezesebb, legmegbocsátóbb autó a GT3-as kategóriában, hogy amatőr versenyzők is magabiztosan kezelhessék. Ebben a karosszérián túl a fejlett kipörgésgátló és ABS rendszer is segít, különösen alacsony tapadási körülmények között. A fékrendszer újragondolt féknyergeket és betéteket tartalmaz, hogy optimálisabb teljesítményt nyújtsanak sprintfutamokon és endurance versenyeken egyaránt. A gumiabroncsokat továbbra is a Pirelli szállítja.
A jelenlegi EVO-t használó csapatoknak lehetőségük lesz jövőre az EVO2-re váltani. Az EVO2 számos versenyszériában indulhat. Egy közülük a British GT Championship, amelyben olyan ellenfelei lesznek, mint az Audi R8 LMS GT3 EVO II, a Bentley Continental GT3, a McLaren 720S GT3, a Porsche 911 GT3 R és a BMW M4 GT3 — írta meg az Autocar
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!