Gyártók Bajban lenne az Aston Martin a Mercedes nélkül

Bajban lenne az Aston Martin a Mercedes nélkül

autopro.hu/Sz.K. | 2023.06.19 04:16

Bajban lenne az Aston Martin a Mercedes nélkül

Fotó: Aston Martin Media

A Mercedes több mint technikai partnere az Aston Martin Lagondának, mivel a német gyártó fontos részvényese is, és kifejezte, hogy 2023 végére akár húsz százalékra is növelni kívánja részesedését. A Gaydonban dolgozó műszaki igazgató elmondta, hogy a két márka közötti együttműködés a következő években is folytatódik.

Egy interjú során Roberto Fedeli őszinte választ adott, amikor a kényes Euro 7-es téma szóba került: „A belső égésű motorokra vonatkozó Euro 7 emissziós előírások miatt, a Mercedes nélkül bajban lennénk. Ugyanakkor a Mercedes számunkra nem csak egy motor, hanem egyben az elektromos alaparchitektúra is. Új komponensek integrálását végeztük a Mercedes alaparchitektúrájába a DB12 esetében.”

A V12-es motor vége

Az Aston Martin 2026 körül búcsút mond saját V12-es motorjának a szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások miatt. Tavaly Tobias Moers akkori vezérigazgató jelezte, hogy a tizenkét hengeres erőforrásnak befellegzett, és megemlítette, hogy új V12-es motor nem kerül kifejlesztésre. Ehelyett a jelenlegi egységet frissítik, hogy egy bizonyos pontig megfeleljen az előírásoknak. Ezt követően nyugdíjazzák.

Az Aston Martin egy saját V6-os motoron dolgozott az átdolgozott Vanquish számára, de a középmotoros szuperautót elvetették. Erről Lawrence Stroll elnök számolt be az év elején a Financial Times Future of the Car csúcstalálkozóján Londonban. A Ferrari 296 GTB versenytársának szánt modell elvetése előtt a mérnökcsapat a házon belüli V6-osról az AMG V8-asára váltott.

Új modellek érkeznek

A hibrid Valhalla szállítása jövőre kezdődik, és több belső égésű modell is készül, köztük a DB12 Volante, amely a lenyűgöző kupét követi majd. Mivel már most kiszúrták a tesztelés alatt, az új Vantage sem lehet messze. Ami az első elektromos járművet illeti, Stroll nemrég azt mondta, hogy június 27-én tudhatunk meg róla többet.

Roberto Fedeli technológiai igazgató szerint a jövőbeli modellek hasznosítani fogják a Forma-1-ben levont tanulságokat. Hozzátette, hogy Fernando Alonso „azon nagyon kevés F1-es pilóták egyike, aki érdeklődik az utcai autók iránt is”.

Készülnek az elektromos modellre

A DBX SUV továbbra is a walesi St Athan gyárban készül majd, míg az orr- és középmotoros modelleket Gaydonban szerelik össze. Ez utóbbi telephelyet az elkövetkező években bővíthetik, hogy egy elektromos autó készítéséhez is legyen elégséges kapacitás – írja a Motor1.com.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink