Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Azok a magyar cégek lesznek előnyben, akik már beszállítanak a BMW-nek
A Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségének (MAJOSZ) elnöke, Nyírő József szerint a BMW debreceni projektjénél elsősorban azok a magyar beszállítók lesznek előnyben, akik már eleve beszállítanak az anyacégnek. Igaz, a német autóiparral való kapcsolat is jó referencia.
Úgy tűnik, alaptalan a német sajtó azon állítása, miszerint a BMW visszafogja a beruházásait. Annyira nem, hogy jelenleg is zajlik a debreceni építkezés, és már keresik a munkaerőt, legalábbis a személyügy vezetőjét egészen biztosan.
– Mit gondol, a BMW mikor kezdi keresni magyar beszállító partnereit?
– Az információim alapján már megkezdődött a beszállítói piac feltérképezése, folynak az előzetes egyeztetések, kezdődik a gyárépítés és a beszállítóknak az autóipari auditálási folyamaton kell keresztül menniük. A BMW-nek jelenleg is jelentős magyar beszállító állománya van, akik már bizonyítottak és jelentős eséllyel indulnak a jövőbeni termékek gyártásánál.
– Milyen beszállítók vannak előnyös pozícióban? Akik már eleve szállítanak be közvetett vagy közvetlen módon a bajor gyártónak? Vagy aki kapcsolatban van német autógyártókkal? Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület főtitkára szerint mindenki tiszta lappal indul.
– Mindenképpen előnyös pozícióban vannak azok, akik már szállítanak be a BMW-nek, hiszen nekik már a beszállítói auditálási rendszeren nem kell újra keresztülmenniük és élő kapcsolatuk van a gyárral. Viszont nagyon jó referenciának minősül az autóiparba, német iparba való beszállítás.
– Elsők között milyen területen tevékenykedő beszállítókra van szükség?
– Szükséges lesz az alap gyártási technológiákra a jövőben gyártandó autókhoz, de az összetételben lesznek változások. Viszont a pontos struktúra csak akkor alakul ki, amennyiben eldől, milyen típusú autó lesz a termékpalettán. Ha megszületik a végleges döntés a termékről és a mennyiségről, abban az esetben kalkulálható lesz a beszállítás összetétele és volumene.
– A MAJOSZ hogyan tud segíteni a BMW és a magyar beszállítók B2B kapcsolatainak kiépítésében?
– Több rendezvényünkre meghívjuk a BMW-t és elkezdődtek az egyeztetések a beszerzői igényekről. Ezek alapján a tagjainkat tudjuk segíteni a beszállítói felkészülésben és az üzleti kapcsolatok létrehozásában. Terveink között szerepel, hogy szervezünk egy direkt B2B-t a BMW-vel közösen és nyitottak vagyunk a beszállítófejlesztési stratégiájuk kiépítésében való együttműködésre is.