Gyártók Az új CarPlay az Apple utolsó reménye az autóiparban

Az új CarPlay az Apple utolsó reménye az autóiparban

autopro.hu/R.K.E. | 2024.03.22 04:17

Az új CarPlay az Apple utolsó reménye az autóiparban

Fotó: Apple

Az Apple új CarPlay-felületét eredetileg az Android elleni küzdelemre tervezték, de most ez az Apple utolsó reménye, hogy meghódítsa az autóipart.

Amikor az Apple négy évvel ezelőtt elkezdett dolgozni a megújult CarPlay szoftveren, a rendszerben látta a lehetőséget, hogy visszavágjon az Android növekvő terjeszkedésének a járművekben. Most, hogy az Apple félretette a saját autóra vonatkozó terveit, a CarPlay vitathatatlanul még nagyobb jelentőségre tett szert: Ez a vállalat egyetlen reménye, hogy komolyan betörjön az autópiacra.

Az Apple-n belül Project IronHeart néven ismert új CarPlay koncepciója az volt, hogy a rendszert a járművekbe való teljes integrálással a következő szintre emelje. Több képernyőt és az autó műszerfalát, valamint olyan funkciókat, mint a rádió és a légkondicionáló rendszer venne át. Ez nagy változás a jelenlegi CarPlay-felülethez képest, amely inkább az Apple-szolgáltatások működtetésére összpontosít, és nem kezeli az autó legtöbb kezelőszervét.

Néhány évvel az Android Auto és a CarPlay piacra kerülése után azonban a Google nagy lépést tett az Android Automotive bevezetésével. Bár ez a szoftver nem néz ki gyökeresen másképp, mint az Android Auto, magába az autóba van telepítve. Ez azt jelenti, hogy egy integrált rendszerről van szó, amely a telefon csatlakoztatása nélkül képes átvenni a jármű képernyőit és műszereit. Ez a megközelítés végigsöpört az autós világban. A Polestar, a Porsche, a BMW, a Volkswagen, a Ford, a Lucid, a Stellantis és a General Motors már kínál olyan autókat, amelyekbe az Android operációs rendszert építették be. Alig hét év elteltével az Android Automotive piacvezető.

Az Apple felvenné a versenyt a riválisokkal

Az Apple azt reméli, hogy egy elegánsabb felülettel és nagyobb testreszabhatósággal megnyerheti a felhasználókat és az autógyártókat. Van azonban egy nagy különbség: Az új CarPlay továbbra is az iPhone-on fut, és nem egy új, a járműbe ágyazott operációs rendszer.

Most az Apple azt vizsgálta, hogy az új CarPlay-t egy teljes operációs rendszerré alakítja, amely közvetlenül az autókon fut. A megközelítés azonban leginkább az Apple által tervezett chipekkel és más saját fejlesztésű technológiákkal, például kijelzőkkel működött volna. Ezt nem látták praktikusnak az autókba telepíteni.

Így az Apple inkább az új CarPlay-jel lépett előre, amelyet 2022 júniusában jelentettek be, és idén indul. Eddig csak a Porsche és az Aston Martin jelentette be hivatalos támogatását. A lassú bevezetés egyik oka, hogy az Apple tervezőcsapatának együtt kell működnie az autógyártókkal, hogy minden egyes modellhez egyedi kezelőfelületet és stílust hozzanak létre.

Inkább a csúcskategóriás autók vannak fókuszban

Ez a korlátozott bevezetés is a nagyon csúcskategóriás autókra összpontosított. Valójában az egyetlen modell, amelyről megerősítették, hogy megkapja az új CarPlay-t, az Aston Martin DB12, amely nagyjából 245.000 dollárba kerül. (A Porsche nem közölte, hogy melyik modell kapja meg a funkciót.) Ez nem azt a benyomást kelti, hogy az új CarPlay hamarosan átveszi az autóipar irányítását.

Állítólag a CarPlay jelenlegi változatához hasonlóan a vállalat nem kíván díjat kérni a felhasználóktól – vagy arra kényszeríteni az autógyártókat, hogy fizessenek a telepítésért. Az Apple Car lemondása azonban lehetőséget adhat ennek az újragondolására. A vállalatnak ki kell találnia, hogyan pörgesse fel a CarPlay elterjedését, és tegye pénztermelővé, különben azt kockáztatja, hogy az egész autóipart átengedi a riválisoknak.

Nem mintha az Apple-nek lenne tartalék terve. Az új CarPlay-t egykor az első lépésnek tekintették egy esetleges Apple jármű felé. Most már csak ez maradt a vállalatnak – teszi hozzá a Bloomberg.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink